Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Business internaţional. eToro: Rezultate record pentru Tesla. Musk se concentrează pe volume în detrimentul marjelor

Business internaţional. eToro: Rezultate record pentru Tesla. Musk se concentrează pe volume în detrimentul marjelor

Tesla a raportat rezultate trimestriale record, în una dintre cele mai importante raportări din ultimii ani pentru producătorul de vehicule electrice. După un an plin de drame, precum achiziţia Twitter, blocaje în China, o piaţă „bear” dură şi semne de întrebare privind cererea, Tesla restabileşte încrederea investitorilor că producţia va continua să crească, stabilind un obiectiv de 1,8 milioane de vehicule livrate în 2023, scrie Josh Bilbert, analist al platformei de tranzacţionare eToro.
Marjele brute, unul dintre cele mai impresionante fundamente ale Tesla, au început să scadă şi ar putea coborî în continuare. Presiunile inflaţioniste, costurile ridicate ale materiilor prime şi reducerile recente de preţuri vor avea un impact, dar, pentru context, marjele brute sunt încă extrem de ridicate în comparaţie cu piaţa auto mai generală. Eduard Ivanovici
Cu toate acestea, se pare că Musk se concentrează mai degrabă pe volume decât pe marjele de profit pentru a câştiga cotă de piaţă . Musk şi-a flexat muşchii financiari, menţionând că Tesla are 20 de miliarde de dolari americani în numerar, o sumă destul de sănătoasă pentru a supravieţui indiferent de ceea ce acest context economic tulbure îi aruncă în faţă. Wall Street va aprecia acest raport cu cifre realiste de livrare şi o cerere puternică în urma reducerilor sale de preţ din ianuarie, atenuând îngrijorările, argumentează analistul Ceea ce este clar este că vremurile comode pentru Tesla s-au terminat. Musk trebuie acum să navigheze Tesla prin ceea ce el numeşte un mediu economic incert şi cu cele mai intense provocări de când Tesla a ajuns cel mai mare producător auto din lume. Acţiunile vehiculelor electrice au fost supuse presiunilor din în ultimul an, iar Tesla, copilul minune al vehiculelor electrice, a resimţit din plin efectul. Acest lucru a fost determinat de triplul impact al îngrijorărilor legate de cerere, de problemele legate de lanţul de producţie/ aprovizionare şi de normalizarea evaluărilor. Toate aceste elemente s-au reflectat în preţul acţiunilor Tesla, care a scăzut cu 65% în 2022. În ciuda faptului că a înregistrat un record de livrări în T4, creşterea a încetinit la o rată anuală de livrare de 40%, iar cifrele trimestriale au ratat aşteptările pieţei, situandu-se la 405.000 unităţi faţă de 431.000 preconizate. Elon Musk şi-a menţinut obiectivul de creştere anuală de 50% pe tot parcursul anului, rezultatele dezamăgind investitorii, în ciuda cifrelor record. Acest lucru indică standardele înalte pe care Tesla şi le-a impus de-a lungul anilor şi cât de mult aşteaptă Wall Street şi investitorii. Începe astfel să se creeze o oportunitate pentru investitorii pe termen lung, mai ales că cererea este încă puternică, lanţurile de aprovizionare sunt mai bune, iar evaluările au reintrat în normalizare, raportul P/E al Tesla scăzând de la 130x la 22x într-un an, înainte de a reveni în jurul valorii de 32x după recenta sa revenire, reiese din analiză. Îngrijorarea investitorilor cu privire la scăderea ritmului de creştere a vânzărilor de vehicule electrice este justificată, dar are nevoie de un context. Scăderea se referă la toate maşinile, nu doar la cele electrice. O maşină este a doua cea mai mare achiziţie pe care o vor face majoritatea oamenilor iar piaţa se confruntă cu scăderea încrederii consumatorilor, creşterea costurilor de finanţare şi creşterea preţurilor automobilelor. S&P Global estimează că vânzările de vehicule noi la nivel global vor ajunge la 83,6 milioane în 2023, iar vânzările de vehicule electrice vor depăşi 10 milioane, ceea ce înseamnă că penetrarea vehiculelor electrice va atinge 13,3% din piaţa auto globală. Deşi acest lucru ar reprezenta o încetinire a creşterii globale a VE faţă de 2022, ar însemna totuşi o creştere a gradului de pătrundere a VE în vânzările globale de vehicule. Vânzările totale de vehicule pentru 2023 ar urma să înregistreze o creştere de doar 5,6% de la an la an, ceea ce indică o scădere mai mare a cererii globale de vehicule, pe măsură ce consumatorii părăsesc segmentul vehiculelor noi, în timp ce inflaţia, ratele dobânzilor şi preţurile record ale vehiculelor lovesc piaţa. în ciuda vânturilor potrivnice, previziunile pe termen lung rămân neschimbate, vânzările de vehicule electrice în China, Europa şi SUA urmând să depăşească toate celelalte vânzări de maşini motorizate până în 2030, ceea ce va continua să avantajeze Tesla, care domină piaţa vehiculelor electrice la nivel mondial. China este esenţială pentru evoluţia Tesla, dar Europa va juca probabil un rol important în povestea Tesla începând cu 2023, fiind stimulată de condiţii favorabile, în special în contextul în care Model 3 este cel mai bine vândut VE în Europa şi în condiţiile unei tranziţii către renunţarea la combustibilii fosili pe fondul crizei energetice care a urmat invaziei Rusiei în Ucraina. China retrage subvenţiil

Zf.ro

Noutați dupa tema