Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Automobilele electrice intră cu viteză maximă în 2023: Industria apasă puternic pedala de acceleraţie, iar marii producători vorbesc deja despre lansarea a sute de modele cu care care vor să detroneze Tesla

Automobilele electrice intră cu viteză maximă în 2023: Industria apasă puternic pedala de acceleraţie, iar marii producători vorbesc deja despre lansarea a sute de modele cu care care vor să detroneze Tesla

2022 a fost anul în care vehiculele electrice au prins avânt pe piaţa automobilelor. Chiar dacă nu toţi se pot lăuda că sunt posesorii unui automobil „verde”, încet dar sigur autoturismele electrice devin principala opţiune pentru toată lumea.
Industria auto electrică a fost puternic impulsionată de iniţiativele politice ale guvernelor, dar şi de investiţiile de miliarde de dolari realizate de marii jucători din sector, scrie Tech Crunch.
Legea privind reducerea inflaţiei, pe care administraţia Biden a adoptat-o în august, a avut deja un efect uriaş asupra industriei EV, deoarece producătorii de automobile lucrează pentru a-şi transfera lanţurile de aprovizionare şi fabricile în străinătate. Dar, având în vedere că anumite aspecte ale normelor IRA privind creditele fiscale pentru vehiculele electrice vor fi amânate până în martie 2023, este de aşteptat o accelerarea a vânzărilor de vehicule electrice care va prind contur în primul trimestru al anului 2023.
Conform proiectului de lege, vehiculele electrice s-ar putea califica pentru un credit fiscal de 7.500 de dolari dacă îndeplinesc cerinţele de a fi construite în America de Nord cu materiale fabricate în SUA sau în ţări care au încheiat acorduri de liber schimb cu Statele Unite. Aceste reguli ar fi trebuit să intre în vigoare la 1 ianuarie 2023.
Vânzările de vehicule electrice în 2022 au fost dominate de titluri arhicunoscute precum modelele S, Y şi 3 de la Tesla, Bolt de la Chevrolet şi Mustang Mach-E de la Ford. Aproape fiecare producător auto, a dezvăluit o serie de vehicule electrice impresionante care vor fi lansate în 2023, de la Alfa Romeo Tonale la Indi One. Cele mai multe dintre ele au fost însă orientate către consumatorii de lux. În următorul an, vom vedea şi mai multe modele noi care vor apărea la preţuri mult mai accesibile.
În plus, este de aşteptat ca numărul mare de vehicule electrice noi de pe piaţă să crească pe măsură ce noi fabrici vor fi puse în funcţiune. McKinsey prezice că producătorii auto tradiţionali şi startup-urile EV vor produce până la 400 de modele noi până în 2023.
Toate modelele noi care vor ieşi pe piaţă vor da bătaie de cap reputatului producător Tesla, prezice Shahar Bin-Nun, CEO al Tactile Mobility, o companie de tehnologie a senzorilor AV. Bin-Nun spune că se aşteaptă ca Tesla să domine în continuare piaţa EV din SUA în 2023, însă Ford, Hyundai şi Kia vor reprezenta o concurenţă acerbă pe măsură ce îşi vor mări gamele şi capacităţile de producţie.

zf.ro

Noutați dupa tema