Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 August, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Reizbucnirea pandemiei în China va lovi din nou puternic toate lanţurile de aprovizionare

Reizbucnirea pandemiei în China va lovi din nou puternic toate lanţurile de aprovizionare

Numărul cazurilor de infectare cu COVID-19 din China a înregistrat cea mai dramatică creştere de la începutul pandemiei, iar oraşe din întreaga ţară reacţionează cu noi restricţii şi lockdownuri. Langfang, un oraş aflat la numai 55 km depărtare de Beijing, s-a alăturat Shenzhenului şi provinciei Jilin în impunerea de lockdownuri, scrie Bloomberg.
În huburile manufacturiere Shenzhen şi Changchun, multe fabrici de electronice şi auto şi-au suspendat producţia, creând o nouă ameninţare la adresa lanţurilor de aprovizionare mondiale aflate deja sub presiune din cauza pandemiei şi mai recent a războiului din Ucraina.
Un număr de producători, printre care Foxconn, care asam¬blează iPhone-uri Apple, au anunţat că-şi suspendă producţia în Shenzhen în linie cu politica guvernului local, relatează The Wall Street Journal.
Unimicron Technology Corp., un alt furnizor major al Apple, a anunţat că divizia sa din Shenzhen şi-a suspendat producţia. Cel puţin alte şase companii de pe lista Apple îşi au sediul în Shenzhen.
Shenzhen găzduieşte mulţi giganţi chinezi, inclusiv producătorul de echipamente telecom Huawei şi producătorul de maşini electrice BYD.
Peste 40 de producători de semiconductoare şi componente electronice cu sediul în Taiwan au anunţat de asemenea că-şi închid temporar facilităţile din Shenzhen şi Dongguan.
Fie că este vorba de iPhone-uri, maşini sau electronice, închiderea Shenzhenului şi efectul ulterior asupra portului Yantian, al patrulea ca mărime din lume, vor provoca întârzieri de transport la nivelul unei game largi de produse, continuând să afecteze lanţurile de aprovizionare deja suferinde, notează Forbes.
„Va fi foarte rău“, avertizează Daniel Stanton, profesor de marketing la Bradley University.
„Când vorbim de produse care ies din China, nu este vorba doar de produse finite pe care le cumpărăm direct, şi de o multitudine de componente cruciale în fabricarea altor lucruri pe care le cumpărăm“.
Companiile vor fi nevoite să vină cu strategii alternative pentru a face faţă problemelor cauzate de perturbarea lanţurilor de aprovizionare, însă astfel de strategii au ajuns să fie epuizate. „Dificultatea este că astfel de probleme persistă de doi ani“, arată Stanton.
Un alt hub de producţie major lovit din plin de coronavirus este Changchun din provincia Jilin. Uzinele auto din Changchun, inclusiv grupul chinez FAW, şi-au oprit operaţiunile în ultimele zile, potrivit The Wall Street Journal.
Volkswagen a oprit producţia uzinelor sale de vehicule şi componente din oraş de luni până azi, în timp ce Toyota Motor şi-a oprit producţia şi o va relua pe baza instrucţiunilor autorităţilor. VW şi Toyota îşi operează uzinele împreună cu FAW.

Zf.ro

Noutați dupa tema