Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 August, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Pandemia şi penuriile impulsionează puternic comerţul second hand

Pandemia şi penuriile impulsionează puternic comerţul second hand

În faţa blocajului lanţurilor de aprovizionare şi veniturilor în scădere, consumatorii din întreaga lume cumpără şi vând din ce în ce mai multe produse second-hand.
Tendinţa se manifestă peste tot în lume şi nu-i mai vizează doar pe cei cum¬pătaţi în condiţiile în care consu¬ma¬torii se confruntă cu penurii şi întârzieri de livrare pentru tot ce este nou din cauza blocării lanţurilor de apro¬vizionare pe fondul pandemiei, scrie Bloomberg.
Piaţa de retail online pentru produse second-hand este aşteptată să depăşească 65 miliarde de dolari în acest an, un maxim istoric pentru in¬dus¬trie, relevă un studiu al Mercati. Potrivit acestuia, trei din patru con¬su¬matori vor cumpăra probabil cel puţin un articol second-hand de sărbători.
Retailerii mainstream s-au ală¬tu¬rat acestui trend al revânzărilor. Ikea a lan¬sat un program pentru reci¬cla¬rea unora dintre „milioanele de piese de mo¬bilier second-hand“ care sunt arun¬ca¬te în fiecare an, iar gigantul de fashion Zalando a lansat „Pre-Owned“.
Nu numai accesibilitatea platfor¬m¬elor digitale şi motivele consu¬matorilor s-au schimbat. Vânzarea de produse folosite a devenit o necesitate financiară pentru mulţi oameni. Un studiu eBay arată că aproape trei sferturi dintre cei chestionaţi în SUA, Marea Britanie, Canada, Germania şi Franţa au început să vândă astfel de bunuri anul trecut pentru a obţine venituri suplimentare.
În plus, un raport al eBay Kleinanzeigen din Germania arată că peste jumătate din cei care au cum¬părat bunuri second-hand recent au invocat economiile ca factor cheie, în special cei cu vârste de sub 30 de ani, afectaţi puternic de criză în Europa.
În Germania, numărul per¬soanelor care vizitează cea mai mare platformă de anunţuri, folosită în principal pentru vânzarea de mobilă şi produse electronice, a fost cu 20% mai mare în martie decât în aceeaşi lună a anului trecut.
În Ungaria, probabil din cauza creşterii puternice a inflaţiei, cifra de afaceri a magazinelor second-hand a înregistrat creşteri de două cifre în septembrie. Şi polonezii sunt din ce în ce mai interesaţi să cumpere articole second-hand, însă numărul magazinelor de pe acest segment este în scădere, potrivit Rzeczpospolita.
Interesul faţă de hainele second hand nu a scăzut însă, comerţul mutându-se pe internet.
În Europa cresc puternic şi vânzările de maşini second hand, din cauza crizei mondiale de semiconductoare, notează Euronews. În Germania, de exemplu, căutările de astfel de maşini au crescut cu 25% în octombrie 2021 faţă de septembrie 2020, scrie Bloomberg.
Deidre Popovich, profesor la Texas Tech University care se concentrează pe comportamentul consumatorilor, spune că se aşteaptă ca cererea ridicată pentru bunuri second hand să se menţină chiar şi după temperarea problemelor legate de lanţurile de aprovizionare.

Zf.ro

Noutați dupa tema