Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 August, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

UE şi SUA se apropie de rezolvarea unei dispute vechi de 17 ani, marcată de taxe suplimentare de zeci de miliarde de dolari şi subvenţiile acordate grupurilor Boeing şi Airbus, cei mai mari producători aeronautici din lume

UE şi SUA se apropie de rezolvarea unei dispute vechi de 17 ani, marcată de taxe suplimentare de zeci de miliarde de dolari şi subvenţiile acordate grupurilor Boeing şi Airbus, cei mai mari producători aeronautici din lume

Uniunea Europeană şi Statele Unite se pregătesc să rezolve o dispută veche de 17 ani privind subvenţiile acordate producătorilor de avioane, eliminând ameninţarea reprezentată de câteva miliarde de dolari în tarife punitive, transmite Financial Times.
După două zile de negocieri intense în Bruxelles, UE şi administraţia Biden au ajuns la un acord preliminar asupra regulilor de subvenţionare pentru Airbus şi Boeing, mişcare ce marchează o nouă îmbunătăţire a relaţiilor transatlantice.
Anunţul vine în ziua primului summit al preşedintelui american Joe Biden cu liderii Uniunii Europene.
Înţelegerea va lua forma unui acord de cinci ani prin care se vor suspenda tarifele punitive asociate cu disputa creată între cele două puteri, urmând să fie cuplată cu dezvoltarea unui grup operaţional care se va ocupa de limitele impuse subvenţiilor. Planul din spatele acordului este să se asigure că neînţelegerile nu vor mai apărea niciodată, incluzând aici lansarea noilor modele de aeronave.
Reuşita va ridica astfel norul de incertitudini care s-a abătut asupra sectorului aerian, ştergând posibilitatea ca bunurile din UE şi SUA să fie lovite din nou cu serii de tarife punitive.
Taxele – aplicate asupra unei game largi de produse, de la vinurile franţuzeşti la băuturile spirtoase americane – au fost suspendate de UE şi SUA în luna martie a acestui an, cele două parţi ajungând la concluzia că trebuie să lucreze împreună pentru găsirea unei soluţii.
Disputa Airbus-Boeing este una dintre cele mai mari bătălii din istoria Organizaţiei Mondiale a Comerţului – o neînţelegere suportată cu greu de ambele puteri. Totuşi, SUA şi UE au început să colaboreze îndeaproape pentru a răspunde în faţa modelului de capitalism de stat al Republicii Populare Chineze.
Conflictul a ajuns la apogeu în octombrie 2019, după ce Statele Unite au luat în vizor exporturile europene cu o rundă de tarife suplimentare în valoare de 7,5 miliarde de dolari, în timp ce UE a impus anul trecut taxe suplimentare de 4 miliarde de dolari asupra exporturilor americane.

Zf.ro

Noutați dupa tema