Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 August, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Înmatriculările de maşini noi din Europa au crescut cu 256% în aprilie, însă cererea nu a reuşit să se încadreze în nivelurile pre-pandemie

Înmatriculările de maşini noi din Europa au crescut cu 256% în aprilie, însă cererea nu a reuşit să se încadreze în nivelurile pre-pandemie

Vânzările auto din Europa au trecut peste perioada slabă de la începutul pandemiei de COVID-19, însă cererea nu a reuşit să ajungă la nivelurile înregistrate înainte de criză, notează Bloomberg.
Înmatriculările de maşini noi au crescut cu 256% în aprilie faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, a declarat miercuri Asociaţia Producătorilor Europeni de Automobile, în condiţiile în care datele din 2020 au reprezentat cel mai grav declin lunar din 1990, când asociaţia a început să colecteze informaţiile.
Vânzările sunt cu 14% sub media înregistrată de industrie în deceniul de dinainte de pandemie.
În timp ce livrările nu au reuşit să se încadreze în rezultatele obţinute în martie, temerile industriei s-au transferat de la cerere spre producţie. Penuria de semiconductori a lovit orice constructor major, iar companiile auto şi producătorii de cipuri au avertizat că stocurile ar putea rămâne afectate în următorul an.
Volkswagen şi Stellantis – cei mai mari producători auto din Europa – se aşteptau ca lipsa să fie mai acută în T2 prin comparaţie cu primele trei luni ale anului. Totuşi, firma de consultanţă AlixPartners estimează că industria va pierde 110 miliarde de dolari din venituri, de două ori mai mult decât ultimele previziuni.
În primele patru luni ale anului, înmatriculările au crescut cu 68% în Italia, 51% în Franţa, 16% în Marea Britanie şi 7,8% în Germania. Dintre cele mai importante companii auto, Stellantis a raportat cele mai mari creşteri în ultimul an, plus 33%.

Zf.ro

Noutați dupa tema