Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 August, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Criza din India zguduie industria mondială a transportului maritim şi riscă să se transforme într-o problemă pentru economia mondială: 240.000 dintr-un număr estimat de 1,6 milioane de navigatori la nivel mondial provin din India

Criza din India zguduie industria mondială a transportului maritim şi riscă să se transforme într-o problemă pentru economia mondială: 240.000 dintr-un număr estimat de 1,6 milioane de navigatori la nivel mondial provin din India

Uriaşul val de infectări cu coronavirus înregistrat de India a lovit în plin industria internaţională de transport maritim care se bazează pe această ţară pentru navigatori, în condiţiile în care echipajele se îmbolnăvesc în masă, iar porturile interzic intrarea navelor, scrie Financial Times.
Pe lângă Filipine şi China, India este una dintre cele mai importante surse de navigatori. Aproximativ 240.000 dintr-un număr estimat de 1,6 milioane de navigatori la nivel mondial provin din această ţară.
Oficialii avertizează că restricţiile ar putea provoca unde de şoc la nivelul industriei de transport maritim deja aflate sub presiune, care transportă 80% din comerţul mondial. Blocarea Canalului Suez din martie „va păli pe lângă pertur¬bările ce ar putea apărea în urma incapacităţii înlocuirii echipajelor“, avertizează Mark O’Neil, preşedinte al InterManager, reprezentant al industriei de management al echipajelor.
Oficialii industriei de transport maritim spun că navigatorii ar trebui prioritizaţi în campania mondială de vaccinare, însă se declară nemul¬ţumiţi de ritmul lent al acestui proces.
Experţii avertizează că criza din ce în ce mai acută din India ar putea zădărnici eforturile de a pune capăt pandemiei la nivel mondial, notează CNN. Ţara sud-asiatică cu o populaţie de aproximativ 1,4 mili¬arde de oameni, reprezentând 18% din populaţia mondială, a repre¬zentat 46% din numărul de noi cazuri de COVID-19 la nivel mondial în ultima săptămână.
Existenţa unor focare mari prelungite în orice ţară ar putea creşte posibilitatea apariţiei de noi tulpini COVID-19, avertizează experţii. În faţa unora dintre acestea, vaccinurile şi infectările anterioare ar putea fi ineficiente.
India este de asemenea un important producător de vaccinuri, însă criza sanitară de pe plan local a determinat autorităţile ţării să stopeze exporturile de vaccinuri Covid-19. O amânare a exporturilor indiene ar putea lăsa ţările cu venituri mai mici vulnerabile în faţa unor noi valuri ale pandemiei.
Criza din India a determinat mai multe ţări să-şi înăsprească restricţiile de călătorie, o veste rea pentru companii aeriene, aeroporturi şi alte businessuri care depind de industria de travel, arată Uma Kambhampati, profesor de economie la Universitatea Reading din Marea Britanie.
Între timp, Camera de Comerţ a SUA a avertizat că criza sanitară din India ar putea afecta economia americană. Aceasta în condiţiile în care companiile americane angajează milioane de muncitori indieni pentru operaţiuni back-office.

Zf.ro

Noutați dupa tema