Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 August, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Muntenegru caută ajutor la UE pentru a scăpa din îmbrăţişarea Chinei

Muntenegru caută ajutor la UE pentru a scăpa din îmbrăţişarea Chinei

Muntenegru, ţară candidată la aderarea la Uniunea Europeană, încearcă să extindă legăturile cu blocul comunitar, inclusiv în privinţa posibilităţii a de a refinanţa un împrumut de la China pe care l-a luat pentru construirea primei sale autostrăzi. Afacerea cu Beijingul ameninţa cândva să-i distrugă finanţele publice. După ce anul trecut ţara cu 620.000 de locuitori a suferit o schimbare istorică a puterii, guvernul primului-ministru Zdravko Krivokapic a făcut apel la sprijinul UE pentru refinanţarea datoriei, care echivala cu o cincime din economie atunci când a fost făcută, în 2014.
Un guvern anterior a împrumutat fondurile din China prin Iniţiativa Belt and Road, cu sfidarea avertismentelor că ar supune Muntenegrului influenţei nejustificate din partea Beijingului. Acum, cea mai mică dintre fostele republici iugoslave încearcă să prelungească perioada de graţie, care va expira în curând, la împrumutul de 944 milioane de dolari pe 20 de ani de la Banca Export-Import din China, să reducă rata dobânzii de 2% şi să convertească denumirea la euro, monedă pe care Muntenegru o foloseşte, a spus ministrul de finanţe Milojko Spajic. „Europa este de departe cea mai importantă pentru noi“, a declarat Spajic.
„Dacă am obţine finanţarea în condiţiile actuale ale pieţei, cel mai probabil am putea să o obţinem la termeni semnificativ îmbunătăţiţi, având în vedere condiţiile favorabile de pe pieţele euro.“ Spajic, în vârstă de 33 de ani, lucrează la reorganizarea finanţelor publice după ce guvernul lui Krivokapic a pus capăt guvernării de 30 de ani a partidului preşedintelui Milo Djukanovic. Noul plan a inclus vânzarea de obligaţiuni de 750 de milioane de euro. Spajic a a mai spus că o întârziere de doi ani şi jumătate a finalizării secţiunii de autostradă de 40 de kilometri nu a ajutat, iar lucrările ar trebui să se încheie la sfârşitul lunii noiembrie. Guvernul este în discuţii cu Comisia Europeană cu privire la modul de finalizare a proiectului care ar lega portul Bar cu vecina din nord, Serbia, o bucată de infrastructură crucială pentru a stimula economia statului muntos din Balcani puternic dependent de turism.

Zf.ro

Noutați dupa tema