Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Criza containerelor: S-au triplat costurile pentru transportul de bunuri din China în Europa în doar opt săptămâni

Criza containerelor: S-au triplat costurile pentru transportul de bunuri din China în Europa în doar opt săptămâni

Costurile pentru transporturile de bunuri din China în Europa s-au triplat în ultimele opt săptămâni, până la niveluri record, în contextul în care un deficit de containere goale perturbă lanţurile comerciale globale, potrivit FT.
Transportul unui container de circa 12 metri lungime din Asia până în nordul Europei a crescut de la circa 2.000 de dolari în noiembrie 2020 la peste 9.000 de dolari în ianuarie 2021, conform transportatorilor şi importatorilor citaţi de publicaţia americană.
„Este vorba de un blocaj. (...) Aceste preţuri sunt alimentate de clienţii care se bat pentru o resursă limitată, şi-anume containerele”, a declarat Lars Jensen, specialist în cadrul firmei de consultanţă SeaIntelligence.
Mii de containere goale au rămas blocate în Europa şi în SUA în prima jumătate a anului 2020, când transportatorii au anulat sute de curse din cauza restricţiilor impuse pentru a opri răspândirea virusului – ceea ce a conturat o încetinire a comerţului global.
Când cererea pentru bunuri produse în Asia a revenit printre ţările vestice în a doua jumătate a anului, competiţia dintre transportatori pentru containerele disponibile a dus la o creştere bruscă a preţurilor.
„Am trecut de la o scădere abruptă direct la volume de transport aflate la un maxim istoric”, a declarat John Butler, preşedinte al World Shipping Council.
Traficul ridicat din porturi creează blocaje, ceea ce contribuie la preţurile ridicate, în contextul în care transportatorii percep tarife suplimentare pentru că trebuie să aştepte mai mult până să descarce.

Zf.ro

Noutați dupa tema