
CNPF a preluat mandatul de protecție a drepturilor consumatorilor de produse financiare.
Întrucât Comisia Națională a Pieței Financiare a preluat mandatul de protecție consumatorii de servicii financiare începând cu 1 iulie, una dintre cele mai importante funcții ale instituției este reglementarea și supravegherea modului în care sunt furnizate serviciile financiare și a mecanismelor de soluționare a reclamațiilor clienților, precum și soluționarea reclamațiilor primite de la consumatori. Potrivit serviciului de presă al CNPF, din punct de vedere al drepturilor consumatorilor, subiecții de supraveghere ai CNPF din 3 iulie sunt instituțiile de credit nebancare, asigurătorii și intermediarii de asigurări. Începând cu 1 ianuarie 2024, NCFM va asigura, de asemenea, protecția drepturilor consumatorilor în ceea ce privește serviciile prestate de bănci, prestatorii de servicii de plată și emitenții de monedă electronică, precum și punctele de schimb valutar. CNPF a informat că asistența pentru consumatorii de servicii financiare este oferită la numărul de telefon (+373) 22 859 401, iar reclamația poate fi expediată prin e-mail la adresa office@cnpf.md sau direct la oficiul instituției din Chișinău (str. Ștefan cel Mare, 77). Amintim că, atribuțiile CNPF de licențiere/autorizare, reglementare și supraveghere a participanților profesioniști pe piața asigurărilor, organizațiilor de creditare nebancară, asociațiilor de economii și împrumut și birourilor istoriilor de credit au fost transmise către Banca Națională a Moldovei. De asemenea, BNM asigură și gestionarea Sistemului informațional automatizat de stat RCA Data de la 1 iulie curent. Astfel, solicitarea informațiilor din SI RCA Data, dar și depunerea cererilor de înregistrare/modificare/completare a datelor în nomenclatoarele SI RCA Data se efectuează la adresele de e-mail office@bnm.md și/sau suport.rca@bnm.md sau la numărul de telefon: (+373) 22 822 327.// 04.07.2023 - InfoMarket.