Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Camera de Comerț Americană din Moldova solicită clarificări privind stabilirea taxei locale în comerțul electronic.

Camera de Comerț Americană din Moldova solicită clarificări privind stabilirea taxei locale în comerțul electronic.

AmCham Moldova a făcut o solicitare în adresa primarului Capitalei, Ion Ceban. Conform deciziei aprobate de Consiliul municipal Chișinău privind aplicarea cotelor locale de impozitare pentru 2021, taxa pentru magazinele online este stabilită la 5 mii de lei, în timp ce o scutire de la 50% din această sumă este prevăzută pentru magazinele online care au notificat despre activități pentru prima dată. AmCham cere clarificarea dacă acest privilegiu se aplică persoanelor juridice care au notificat pentru prima dată despre activitățile magazinului online sau dacă este primul an de la data înregistrării efective a persoanei juridice. AmCham constată, de asemenea, lipsa unei înțelegeri clare a modului în care se va aplica taxa locală pentru tranzacționarea online și subliniază, de asemenea, că nu există o metodologie pentru aplicarea acestei taxe. AmCham consideră că impozitul pentru unitățile de afaceri și impozitul pe comerțul online ar trebui să se excludă reciproc, altfel o entitate juridică care decide să tranzacționeze pe internet, pe lângă un magazin fizic, pentru care plătește deja o taxă locală specială (în funcție de spațiul comercial), se va percepe o taxă suplimentară pentru soluția de lucru și online. Există și alte dificultăți care indică faptul că modelul de impozitare ales pentru tranzacționarea online este incorect, iar companiile plătesc impozite de două ori. În acest sens, AmCham solicită o rundă de consultări cu comunitatea de afaceri cu privire la procesul de aplicare a impozitului local pe comerțul online și dezvoltarea unei metodologii clare și corecte. ”Stimularea comerțului electronic este imperativă pentru a reduce modalitățile tradiționale de cumpărături (piețe, mall-uri, supermarketuri etc.), cel puțin în timpul unei pandemii, când riscul de infecție cu COVID-19 în locuri aglomerate crește semnificativ, chiar dacă respectarea tuturor epidemiologice reguli", - se arată în declarația AmCham. // 18.03.2021 — InfoMarket.

Noutați dupa tema