Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Asociația Investitorilor Străini (FIA) este împotriva plafonării pragului maximal al reducerii de preț, pe care producătorii locali de produse alimentare o acordă comercianților.

Asociația Investitorilor Străini (FIA) este împotriva plafonării pragului maximal al reducerii de preț, pe care producătorii locali de produse alimentare o acordă comercianților.

De asemenea, organizația nu este de acord cu termenul limită destinat desfășurării acțiunilor de marketing și publicitate. Acest lucru este afirmat în concluzia FIA privind proiectul de lege în acest inițiat în parlament. Asociația consideră că această inițiativă ca fiind contrară principiilor de comerț liber și ca o imixtiune nejustificată a statului în activitatea de întreprinzător. FIA notează că autorii proiectului de lege nu au prezentat o argumentare clară a necesității introducerii unor astfel de norme restrictive care este interesul public care ar justifica reglementarea unor aspecte de comerț cu, caracter strict privat. În lipsa unui studiu de fezabilitate nu se poate determina dacă autorii proiectului au analizat cum restricțiile propuse vor afecta piețele relevante, agenții economici și nu în ultimul rând, consumatorii finali. ”Impunerea normelor restrictive reprezintă un risc major de afectare directă a raporturilor private dintre comercianți, precum și libera concurență și, cu siguranță, va avea un impact negativ pe termen lung, atât asupra consumatorilor finali, cât și asupra economiei Moldovei„ - notează Asociația. FIA a concluzionat că proiectul de lege încalcă prevederile Constituției, Codului Civil și Legea cu privire la comerțul interior. Membrii organizației consideră că stabilirea mărimii reducerilor oferite de furnizor comerciantului este, și ține strict de puterea de negociere a părților și libertatea contractuală a acestora, iar Statul nu are dreptul să intervină pe piețele unde prețurile trebuie să se formeze liber, în baza cererii și ofertei. FIA mai atrage atenția că au mai fost înregistrate astfel de inițiative, iar Consiliul Concurenței niciodată nu le-a susținut. Reamintim că, potrivit proiectului de lege, se propune limitarea la 10% a a pragului maximal a reducerii de preț, pe care furnizorii le pot oferi comercianților atunci când vând produse alimentare. De asemenea, a fost propus de a limita termenul limită destinat desfășurării acțiunilor de marketing pentrun un produs timp de un an până la 60 de zile. Pentru încălcarea de către un comerciant sau furnizor a cerințelor menționate anterior în Codul Contravențional, pot fi introduse amenzi: pentru persoanele fizice - de la 50 la 100 u. c., pentru persoanele juridice - de la 200 la 400 u. c.. Se așteaptă ca măsurile propuse să contribuie la reducerea practicilor comerciale ilegale, să păstreze profiturile pentru producătorii locali și să ofere pieței interne produse alimentare autohtone. // 15.02.2021 - InfoMarket.

Noutați dupa tema