
Pe 30 ianuarie, la Chișinău va avea loc un nou eveniment Export Vision, în cadrul căruia va fi explorată piața agriculturii și industriei alimentare din UE
Acesta este organizat de Agenția de Investiții cu sprijinul Băncii Mondiale și al Proiectului de Competitivitate. Export Vision este un program dedicat identificării oportunităților și provocărilor pe piețele internaționale. Scopul acestui program este de a îmbunătăți competențele și competitivitatea întreprinderilor naționale și de a promova exporturi mai eficiente. Participanții la programul Export Vision vor explora oportunitățile de export și vor afla despre provocările industriei agricole și alimentare pe piața UE. Evenimentul va include o prezentare a cercetării pieței UE, cu accent pe tendințele economice și comerciale, cerințele pieței și principalele norme de import (tarifare și netarifare). Participanții vor putea lua parte la un panel de discuții cu exportatori locali care vor împărtăși strategii de succes, precum și să participe la o sesiune de networking pentru interacțiune directă cu potențiali parteneri și profesioniști din industrie. Agenția de Investiții a menționat că Uniunea Europeană, cu un PIB de 17 trilioane de euro, este a treia putere economică din lume și cea mai mare piață unică din lume, cu reguli clare și transparente. Cu o putere de cumpărare ridicată și o piață de 450 de milioane de consumatori, UE este o sursă uriașă de oportunități de afaceri. În ultimii 5 ani, importurile de produse agroalimentare în UE au crescut semnificativ, ceea ce deschide noi oportunități de afaceri în acest domeniu. De exemplu, în această perioadă s-a înregistrat o creștere semnificativă în următoarele categorii: produse făinoase (+13%), cereale (+12%), produse de cofetărie (+11%), băuturi (+8%), fructe și nuci (+4%). Aceste tendințe evidențiază cererea în creștere a consumatorilor europeni pentru produsele agroalimentare, iar oamenii de afaceri moldoveni pot profita de aceste oportunități de creștere. // 21.01.2025 – InfoMarket.