Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Pe 30 ianuarie, la Chișinău va avea loc un nou eveniment Export Vision, în cadrul căruia va fi explorată piața agriculturii și industriei alimentare din UE

Pe 30 ianuarie, la Chișinău va avea loc un nou eveniment Export Vision, în cadrul căruia va fi explorată piața agriculturii și industriei alimentare din UE

Acesta este organizat de Agenția de Investiții cu sprijinul Băncii Mondiale și al Proiectului de Competitivitate. Export Vision este un program dedicat identificării oportunităților și provocărilor pe piețele internaționale. Scopul acestui program este de a îmbunătăți competențele și competitivitatea întreprinderilor naționale și de a promova exporturi mai eficiente. Participanții la programul Export Vision vor explora oportunitățile de export și vor afla despre provocările industriei agricole și alimentare pe piața UE. Evenimentul va include o prezentare a cercetării pieței UE, cu accent pe tendințele economice și comerciale, cerințele pieței și principalele norme de import (tarifare și netarifare). Participanții vor putea lua parte la un panel de discuții cu exportatori locali care vor împărtăși strategii de succes, precum și să participe la o sesiune de networking pentru interacțiune directă cu potențiali parteneri și profesioniști din industrie. Agenția de Investiții a menționat că Uniunea Europeană, cu un PIB de 17 trilioane de euro, este a treia putere economică din lume și cea mai mare piață unică din lume, cu reguli clare și transparente. Cu o putere de cumpărare ridicată și o piață de 450 de milioane de consumatori, UE este o sursă uriașă de oportunități de afaceri. În ultimii 5 ani, importurile de produse agroalimentare în UE au crescut semnificativ, ceea ce deschide noi oportunități de afaceri în acest domeniu. De exemplu, în această perioadă s-a înregistrat o creștere semnificativă în următoarele categorii: produse făinoase (+13%), cereale (+12%), produse de cofetărie (+11%), băuturi (+8%), fructe și nuci (+4%). Aceste tendințe evidențiază cererea în creștere a consumatorilor europeni pentru produsele agroalimentare, iar oamenii de afaceri moldoveni pot profita de aceste oportunități de creștere. // 21.01.2025 – InfoMarket.

Noutați dupa tema