Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Moldova va prelua experiența promovării exporturilor agricole de la organizația non-profit LITFOOD, înființată de Ministerul lituanian al Agriculturii.

Moldova va prelua experiența promovării exporturilor agricole de la organizația non-profit LITFOOD, înființată de Ministerul lituanian al Agriculturii.

Acest lucru a fost declarat în cadrul vizitei ministrului agriculturii și alimentației, Vladimir Bolea, la organizația din Vilnius. Scopul LITFOOD este de a promova exportul de produse agricole și alimentare lituaniene cu valoare adăugată ridicată, precum și parteneriatele B2B, B2C și G2B pentru întreprinderile lituaniene din întreaga țară și din întreaga lume. Vladimir Bolea a fost informat cu privire la activitățile LITFOOD, inclusiv organizarea periodică de cercetări privind nevoile întreprinderilor lituaniene pe piața de export, identificarea sectoarelor de export prioritare, necesitatea ca întreprinderile să participe la misiuni de afaceri și la expoziții internaționale de produse agricole și alimentare. LITFOOD analizează în mod constant piețele adecvate pentru exportul de produse lituaniene și promovează participarea companiilor lituaniene la cele mai mari expoziții internaționale de produse alimentare și băuturi din întreaga lume. Organizația sprijină participarea companiilor lituaniene la misiuni de afaceri, permițându-le să stabilească relații comerciale cu importatori, distribuitori și factori de decizie din lanțurile de magazine din SUA, Emiratele Arabe Unite, Japonia, Germania, Franța, Taiwan și altele. LITFOOD organizează, de asemenea, seminarii de informare și consultanță, conferințe și cursuri de formare privind oportunitățile de export pe diverse piețe străine, ajutând companiile lituaniene de prelucrare a alimentelor să găsească potențiali parteneri pe piețele de export vizate. Ministrul moldovean al Agriculturii a lăudat metoda de promovare a exporturilor și a declarat că astfel de instituții sunt necesare pentru a sprijini producătorii agricoli, astfel încât aceștia să-și poată vinde produsele, să pătrundă pe noi piețe și să cunoască cerințele specifice ale fiecărei piețe, precum și standardele acestora. El a spus că experiența LITFOOD va fi utilă pentru agricultorii moldoveni. Discuțiile s-au axat pe perspectivele, intențiile, sprijinul și armonizarea necesare pentru integrarea Moldovei în UE. Părțile au discutat modalitățile de cooperare viitoare și au subliniat importanța sprijinirii producătorilor agricoli moldoveni în eforturile lor de a intra pe noi piețe internaționale. // 07.06.2024 - InfoMarket.

Noutați dupa tema