Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Moldova speră să primească asistență financiară din partea UE pentru a moderniza infrastructura în vederea accelerării transportului produselor agricole.

Moldova speră să primească asistență financiară din partea UE pentru a moderniza infrastructura în vederea accelerării transportului produselor agricole.

Acest lucru a fost anunțat de viceprim-ministrul, ministrul Agriculturii și Alimentației, Vladimir Bolea, în cadrul unei întrevederi cu reprezentanții asociației Forța Fermierilor. El a precizat că, pentru a susține agricultorii, guvernul a majorat volumul subvențiilor și a aprobat mai multe măsuri decât în anii precedenți. În special, cabinetul de miniștri va acorda subvenții suplimentare pentru compensarea accizelor la motorină, precum și un ajutor unic pentru fermierii afectați de consecințele crizei din 2022. În plus, între aceștia va fi distribuită motorină din ajutorul umanitar extern. Șeful Ministerului Agriculturii a precizat că ajutorul financiar de 200 de milioane de lei va fi transferat pe conturile a circa 3000 de fermieri mici și mijlocii din Moldova. Aceste măsuri vor fi întreprinse de către Agenția de Intervenții și Plăți în Agricultură (AIPA), după ce hotărârile de guvern vor fi publicate în Monitorul Oficial. Vladimir Bolea a mai spus că, pentru a deconcentra transportul cerealelor la posturile vamale, vor fi amenajate mai multe zone de control în afara localităților, dotate cu parcări și infrastructura necesară, după modelul postului vamal din Giurgiulești. "Fluidizarea traficului transfrontalier este o prioritate pentru noi. Am făcut cunoscut acest lucru la o reuniune multilaterală recentă de la Galați, România, a oficialilor din Republica Moldova, Ucraina, România, SUA și UE, care au discutat despre îmbunătățirea rutelor alternative pentru transportul cerealelor din Ucraina. Am solicitat să beneficiem de asistență financiară prin intermediul Coridoarelor de Solidaritate pentru a moderniza infrastructura în vederea accelerării transportului produselor agricole", a declarat șeful Ministerului Agriculturii. El a menționat că a vizitat recent postul vamal Giurgiulești și a constatat că timpul de așteptare pentru trecerea frontierei prin punctul de control Giurgiulești variază între 24 și 30 de ore. "Ritmul de control al camioanelor cu cereale este, din păcate, mai scăzut pe partea română, dar depunem eforturi pentru a descărca traficul transfrontalier", a spus Vladimir Bolea. // 18.08.2023 - InfoMarket.

Noutați dupa tema