
41 de crame vor prezenta vinurile Moldovei la cea mai importantă expoziție internațională de vinuri din lume, ProWein, la Dusseldorf, în perioada 19-21 martie.
Potrivit Oficiului Național al Viei și Vinului, în special, produsele vor fi prezentate cu brandul comun al țării noastre Wine of Moldova/Vinul Moldovei. Expoziția ProWein de la Dusseldorf va întruni zeci de mii de oameni de afaceri, mii de standuri ale producătorilor și regiunilor vitivinicole pentru a expune produsele vitivinicole și a relata despre noutățile și tendințele de dezvoltare a pieței globale a vinului. Potrivit ONVV, în acest an, în premieră, industria vitivinicolă a Republicii Moldova va avea cel mai mare stand de țară din ultimii ani, de circa 200 de metri pătrați, și un număr record de vinificatori, pentru a găzdui cunoscătorii și experții internaționali din domeniu și a celebra împreună ”10 ani de revoluție a Vinului Moldovei” prin lansarea campaniei internaționale #10yearsofwinerevolution. În cadrul Forumului oficial Prowein, organizat pe 20 martie, se va desfășura o masă rotundă dedicată Vinului Moldovei, moderată de cunoscutul critic de vinuri Robert Joseph (Marea Britanie). Vinificatorii moldoveni vor fi susținuți la eveniment de secretarul de stat al Ministerului Agriculturii și Industriei Vinului, Sergiu Gherciu, ambasadorul Republicii Moldova în Germania, Aureliu Ciocoi, precum și reprezentanții Oficiului Național al Viei și Vinului și Proiectului de Competitivitate și Reziliență Rurală al USAID. Directorul interimar al ONVV, Elizaveta Breahnă, a menționat că, în fiecare an, calitatea și competitivitatea Vinului Moldovei crește. ”Republica Moldova este al 20-lea cel mai mare exportator de vin din lume, vinurile sale fiind exportate în aproximativ 70 de țări din întreaga lume. Țelul nostru este să creștem cota de export a vinurilor îmbuteliate, dar și să diversificăm și să consolidăm poziția noastră pe piețele de export de valoare înaltă”, - a precizat Elizaveta Breahnă. La rândul său, directorul industriei vitivinicole și a turismului, Proiectul de Competitivitate și Reziliență Rurală al USAID Moldova, Diana Lazăr, a menționat că reformele implementate de industria vitivinicolă sunt confirmate de miile de medalii, sutele de articole internaționale, reconversia filierei prin emergența noilor crame mici, a vinăriilor de tranziție, a cramelor de generație nouă și a campionilor exportului de vinuri. ”Brandul Wine of Moldova a devenit un adevărat simbol al mândriei naționale, un punct de atracție turistică și un element de coeziune socială”, - a subliniat Diana Lazăr. Brandul Wine of Moldova a fost lansat, în decembrie 2013, în rezultatul unei ample reforme structurale a industriei vitivinicole axată pe calitate și valoare adăugată, și orientată spre modernizare și dezvoltare în conformitate cu standardele Uniunii Europene. // 16.03.2023 – InfoMarket.