Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Ministerul Agriculturii consultă proiectul de lege privind subvențiile în agricultură și în zonele rurale.

Ministerul Agriculturii consultă proiectul de lege privind subvențiile în agricultură și în zonele rurale.

Acest proiect de lege stabilește politicile de bază ale statului în domeniul subvențiilor agricole și rurale, competențele autorităților administrației publice în acest domeniu, definește formele și condițiile de acordare a subvențiilor, particularitățile procedurii de acceptare a cererilor de subvenții și de examinare a acestora. Proiectul de lege oferă un cadru conceptual extins, formulat ținând cont de standardele europene și de experiența României în domeniul subvențiilor, precum și de solicitările asociațiilor relevante și ale beneficiarilor de subvenții. Legea reglementează acordarea de subvenții pentru agricultură, silvicultură, piscicultură, precum și pentru activități economice și culturale în zonele rurale. Conform recomandărilor Consiliului Europei, fermierii sunt împărțiți în 4 categorii - micro (până la 9 angajați și o cifră de afaceri de până la 18 milioane de lei pe an), mici (până la 49 de angajați și până la 50 de milioane de lei), mijlocii (până la 249 de angajați și până la 100 de milioane de lei pe an) și mari (peste 249 de angajați și o cifră de afaceri de peste 100 de milioane de lei pe an). Principiile de bază ale subvențiilor agricole și rurale sunt predictibilitatea, eficiența costurilor, transparența, durabilitatea politicii, responsabilitatea etc. Autoritatea publică competentă pentru punerea în aplicare a Legii privind subvențiile va fi Ministerul Agriculturii, în timp ce AIPA va gestiona și controla fondul național pentru agricultură și dezvoltare rurală, precum și alte resurse financiare. Sunt avute în vedere cinci tipuri de subvenții: plăți inițiale, post-investiționale, eșalonate, directe și suplimentare. Se propune introducerea pentru prima dată a unei finanțări etapizate - fondurile vor fi acordate pentru o perioadă de până la 36 de luni pentru fiecare etapă a planului de investiții aprobat de AIPA, beneficiarul fiind obligat să contribuie cu cel puțin 50% din costul proiectului. Proiectul de lege prevede anumite categorii de beneficiari pentru care sunt posibile condiții mai simple de acordare a subvențiilor. Pentru o gestionare eficientă a Fondului Național pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală, se propune dezvoltarea unui sistem informațional integrat care va conține date privind exploatațiile funciare, subvențiile, inspecțiile, fermierii care au solicitat subvenții etc. Se propune ca proiectul de lege să intre în vigoare după publicarea sa în Monitorul Oficial, cu excepția unor dispoziții pentru care este prevăzută o perioadă de tranziție. La data intrării în vigoare, Legea privind principiile de subvenționare pentru agricultură și dezvoltare rurală nu va mai fi în vigoare. Consultările privind proiectul sunt deschise până la 8 februarie: https://bit.ly/40zGxJS. // 06.02.2023 - InfoMarket

Noutați dupa tema