Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Japonia și Germania domină industria de componente auto la nivel global, având o prezență solidă în România. Scădere a veniturilor, în special în sectorul de baterii pentru mașini electrice

Japonia și Germania domină industria de componente auto la nivel global, având o prezență solidă în România. Scădere a veniturilor, în special în sectorul de baterii pentru mașini electrice

Cei mai mari producători de componente auto au înregistrat o scădere a veniturilor în 2024, principala cauză fiind scăderea cererii din industria auto, acolo unde tranziția la producția electrică are o evoluție mai lentă decât estimările inițiale. Chiar dacă liderul sectorului de componente din industria auto este din Europa, Japonia domină în continuare, având cel mai mare număr de companii, relevă datele analizate de Profit.ro. Veniturile celor mai mari 100 de companii producătoare de componente auto au scăzut ușor în 2024, cu 2,8%, rămânând la un nivel de aproape o mie de miliarde de dolari.

Liderul absolut al furnizorilor auto din toată lumea rămâne Bosch, o companie care în 2024 a avut venituri de 54,3 miliarde euro, în scădere cu aproximativ 1,5 miliarde de euro, fiind în continuare vârful unui grup solid de companii germane din acest sector, în care se mai regăsesc și Continental (locul 9 la nivel global, cu venituri de 26,4 miliarde euro) sau Schaeffler (locul 14, 18,5 miliarde euro), toate având afaceri în România. Dar țara cu cele mai multe companii producătoare de componente prezente în rândul celor mai mari 100 de companii rămâne Japonia, cu 21 de producători, cu unul în plus peste germani, după cum relevă o analiză realizată de Automobilwoche. Liderul companiilor japoneze, Denso este a doua cea mai mare din lume, cu afaceri de 47,9 miliarde euro, în ușoară creștere față de anul anterior, iar Aisin (locul 7, 30,9 miliarde euro) o urmează între primii furnizori din industria auto globală.
Pe locul al treilea se află Magna International (caroserii, șasiuri, sisteme electrice și electronice control), cu venituri de 42,8 miliarde euro, la un nivel stabil în raport cu performanțele din 2023, locurile 3 și 4 fiind ocupate de ZF Fridrichshafen (37,3 miliarde euro) și chinezii de la CATL (35,2 miliarde euro), care s-au confruntat cu o scădere importantă a veniturilor (-6 miliarde euro). Este încurajator faptul că un număr destul de mare de companii prezente între primele 20 de furnizori din industria auto au în continuare afaceri în România: Forvia (Franța, locul 8, 28,2 miliarde euro), Lear (SUA, locul 10, 23,3 miliarde euro), Aptiv (fosta Delphi, SUA, locul 12, 19,6 miliarde euro).

Companiile americane sunt doar pe locul al treilea în lume, după numărul de companii prezente în top 100, după Lear (scaune auto și sisteme electronice) și Aptiv (sisteme electrice, sisteme de siguranță), a treia cea mai mare fiind Borg Warner, producător de motoare, cutii de viteze și componente pentru grupuri motopropulsoare. China are o ascensiune vizibilă în industria auto de componente unde nu doar CATL, producătorul de baterii, se află în rândul celor mai mari furnizori ai industriei auto, ci și Yanfeng, care concurează la un nivel ridicat marile companii germane Bosch sau Continental, chiar dacă acestea au reușit să-și echilibreze dependența de constructorii europeni cu contracte cu industria chineză de automobile. În total, nu mai puțin de 14 companii chineze sunt în top 100 al industriei, depășind cu mult cele nouă companii din Coreea de Sud. Printre marii producători chinezi se mai numără Ningbo Group (mecatronică, management termic plus șasiuri, mecatronică, având 3,7 miliarde euro cu o companie și alte 3,7 miliarde cu o a doua companie) și Huizhou Desay SV Automotive (3,8 miliarde euro, platforme inteligente, sisteme de infotainment). În același timp, SK On, unul dintre producătorii mari de baterii, din China, furnizor pentru multe companii auto europene, inclusiv pentru Ford Otosan Craiova, a înregistrat o scădere masivă a veniturilor, pe fondul scăderii vânzărilor de mașini electrice. Cei mai mari producători de componente auto Bosch – 54,3 miliarde euro Denso – 47,9 miliarde euro Magna International – 42,8 miliarde euro ZF Friedrichshafen – 37,3 miliarde euro CATL – 35,2 miliarde euro Hyundai Mobis – 32,9 miliarde euro Aisin – 30,9 miliarde euro Forvia – 28,2 miliarde euro Continental – 26,4 miliarde euro Lear – 23,3 miliarde euro

profit.ro

Noutați dupa tema