În Moldova se discută posibilitatea introducerii a două taxe rutiere separate - pentru deținerea autovehiculului și pentru utilizarea drumurilor naționale

În Moldova se discută posibilitatea introducerii a două taxe rutiere separate - pentru deținerea autovehiculului și pentru utilizarea drumurilor naționale

Această idee a fost exprimată în cadrul emisiunii Spațiul Public de la Radio Moldova de către secretarul de stat al Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Nicolae Mindra. Potrivit acestuia, mecanismul de finanțare a sectorului rutier, introdus în 1996, va fi actualizat treptat până în 2028, pentru a asigura conformitatea acestuia cu directivele UE. „Până în 2030, intenționăm să implementăm un mecanism care prevede introducerea, în 2027-2028, a două taxe: unul pentru deținerea de vehicule, care va fi perceput de primării pentru repararea drumurilor locale, și altul pentru utilizarea infrastructurii naționale, care va fi calculat fie pe baza timpului, fie pe baza distanței parcurse de vehicul”, a declarat Mindra. Taxa de circulație pe drumurile naționale va fi controlată cu ajutorul unui sistem de camere video instalate pe drumurile principale. Conform estimărilor preliminare, investițiile în această infrastructură se vor amortiza în aproximativ 7 ani, iar rata de rentabilitate va fi de peste 35%. Fondurile colectate din aceste taxe vor contribui la atingerea obiectivului guvernului de a îmbunătăți infrastructura rutieră - până în 2030 să nu mai existe drumuri neasfaltate între localități. În același timp, în cadrul programului s-a precizat că această inițiativă nu a fost încă formulată în mod oficial, iar proiectul urmează să fie elaborat. Reamintim că valoarea Fondului rutier în 2025 a fost majorată la 2,6 miliarde de lei. // 09.10.2025 – InfoMarket

Noutați dupa tema