Materialele sectiunii

BEI va acorda Moldovei un împrumut de 150 de milioane de euro pentru implementarea proiectului "Drumuri din Moldova IV".

BEI va acorda Moldovei un împrumut de 150 de milioane de euro pentru implementarea proiectului "Drumuri din Moldova IV".

Viceprim-ministrul, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, a declarat că părțile au semnat contractul de finanțare pe 31 martie. "Moldova trebuie să se apropie de Uniunea Europeană printr-o strategie de mobilitate orientată spre oameni, asigurând un transport modern, drumuri de calitate și securitatea traficului. Rolul nostru este de a realiza această transformare în țară prin investiții de cea mai bună calitate posibilă", a menționat viceprim-ministrul. După cum a relatat anterior Agenția InfoMarket, peste 150 km de drumuri prioritare din Moldova urmează să fie reabilitate, modernizate și lărgite în baza unui împrumut de 150 mln. euro de la Banca Europeană de Investiții. În cadrul proiectului "Drumuri din Moldova IV" se preconizează reabilitarea următoarelor tronsoane de drum: M5 - granița cu Ucraina - Criva-Bălți - Chișinău-Tiraspol - granița cu Ucraina, tronsonul de 133 km (reabilitare) - costul estimat al lucrărilor - 129 mil. euro; M2 - șoseaua de centură a Chișinăului, 17,35 km tronsoanele 2 și 3 (extindere până la 4 benzi) - costul aproximativ al lucrărilor - 52 mil euro; M3 Chișinău-Comrat-Giurgiulești-frontiera cu România, tronsonul de ocolire Cimislia km 0+000 - km 7+200 (construcție nouă) - costul aproximativ al lucrărilor - 9 mil euro. Studiile de fezabilitate și documentele de proiect pentru secțiunile menționate au fost deja elaborate, astfel încât procedurile de achiziție pentru lucrări vor fi demarate de îndată ce finanțarea va fi aprobată. În același timp, pentru dezvoltarea și continuarea programelor cu finanțare externă, proiectul are în vedere elaborarea de studii de fezabilitate și documentații de proiect pentru următoarele secțiuni: Drumul M5, tronsonul Bălți - Rădenii (km 133 + 000 - km 189 + 000); construcția tronsonului lipsă între drumul național R1 și M5 (în completarea rețelei de drumuri naționale incluse în Rețeaua Transeuropeană de Transport); drumul M5, tronsonul Rădenii - Chișinău (km 189 + 000 - km 258 + 000); drumul M5, tronsonul Budești - frontiera cu Ucraina (85 km); Drumul M2, tronsonul Chișinău-Budești (tronsonul 4 al șoselei de centură a Chișinăului); drumul M2, secțiunea de ocolire a Chișinăului, tronsoanele 5 și 6 (tronsoane lipsă de aproximativ 50 km); construcția drumului Ungheni-Chișinău-Odessa; drumul M1, tronsonul Leușeni-Chișinău (km 0 + 000 - km 85 + 000); drumul M1, tronsonul Chișinău-Dubăsari (km 105 + 000 - km 154 + 000). Pentru implementarea proiectului "Drumurile Moldovei IV", BEI va aloca 150 de milioane de euro. Se preconizează că aceeași sumă de bani va fi alocală de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare pentru cofinanțarea proiectului. În plus, Uniunea Europeană va aloca un grant de 10 milioane de euro în acest scop. // 01.04.2022 – InfoMarket

Noutați dupa tema