
În 2021, exporturile moldovenești în UE, comparativ cu 2020, au crescut cu 17% - până la 1 miliard 919,4 milioane de dolari.
Potrivit Biroului Național de Statistică, ponderea țărilor UE în totalul exporturilor moldovenești a scăzut pe parcursul anului de la 66,49% la 61,04% (recordul anterior a fost de 69,59%). România, Germania, Italia, Polonia și Cehia au cumpărat anul trecut cele mai mari volume de produse din Moldova. În 2021, comparativ cu anul precedent, livrările de produse moldovenești în România au crescut cu 17,9% - până la 833,46 milioane de dolari, în Germania - au crescut cu 8,8% - până la 245,45 milioane de dolari, în Italia - au crescut cu 12,3% - până la 240,06 milioane de dolari, în Polonia - au scăzut cu 1,1% - până la 108,5 milioane de dolari și în Cehia - au scăzut cu 1,8% - până la 79 milioane de dolari. Exporturile de bunuri autohtone către Bulgaria au crescut cu 33,7% - până la 77,7 milioane de dolari, către Spania - de 1,8 ori - până la 62,8 milioane de dolari, către Grecia - de 1,6 ori - până la 44,5 milioane de dolari, către Ungaria - de 1,5 ori - până la 41,8 milioane de dolari. În 2021, livrările de mărfuri moldovenești către Țările de Jos au totalizat 35,8 milioane de dolari (-0,4% față de 2020), Franța - 32,4 milioane de dolari (+9,4%), Austria - 22 milioane de dolari (- 3,2%), Belgia - 20,8 milioane de dolari (creștere de 1,7 ori), Slovacia - 16,4 milioane de dolari (creștere de 1,6 ori), Portugalia - 16,3 milioane de dolari (creștere de 1,8 ori), Cipru - 13,6 milioane de dolari (+34,2%), Lituania – 8,4 milioane de dolari (+9,6%), Letonia - 7,24 milioane de dolari (-2,5%), Estonia - 5 milioane de dolari (-13,7%), Croația - 2,14 milioane de dolari (-9,4%), Finlanda - 1,73 milioane de dolari (+35,7%), Danemarca - 1,42 milioane de dolari (+47,6%), Suedia - 1,09 milioane de dolari (creștere de 2,5 ori), Irlanda - 476,3 mii de dolari (creștere de 1,7 ori), Slovenia - 663.900 dolari (creștere de 2,9 ori), Malta - 92.48000 dolari (creștere de 13,2 ori), Luxemburg - 9.800 dolari (-69,2%). // 29.03.2022 - InfoMarket