Materialele sectiunii

Maib este prima bancă din Moldova care a oferit clienților săi posibilitatea de a efectua o serie de operațiuni financiare prin intermediul aplicației de stat EVO

Maib este prima bancă din Moldova care a oferit clienților săi posibilitatea de a efectua o serie de operațiuni financiare prin intermediul aplicației de stat EVO

Potrivit ministrului Dezvoltării Economice și Digitalizării, Dumitru Alaiba, clienții maib pot folosi acum documentele digitale din EVO atunci când interacționează cu banca și, fără a prezenta acte de identitate fizice, fără a merge la bancă, digital, direct de pe telefon, își pot actualiza datele, deschide un cont, solicita un card, obține un credit și multe altele. „Știu că cel puțin alte 2 bănci sunt aproape gata să urmeze exemplul. EVO s-a lansat acum 6 luni și este o perioadă firească de adaptare. Dar pas cu pas ne apropiem de obiectivul nostru de a avea un stat 100% digital. Continuăm să lucrăm împreună cu Agenția de e-guvernare pentru a facilita identificarea cu alte bănci și instituții. Dacă nu aveți încă EVO, descărcați-l gratuit”, a declarat ministrul dezvoltării economice și digitalizării. Potrivit maib, ca parte a angajamentului său continuu de a răspunde nevoilor clienților săi și de a contribui la digitalizarea serviciilor publice, maib oferă clienților săi noua opțiune de utilizare a aplicației guvernamentale EVO. Prin această integrare, maib face un pas important către digitalizarea proceselor bancare și administrative, oferind clienților o experiență simplificată și sigură. Începând cu 16 decembrie, clienții persoane fizice existenți ai maib pot efectua o serie de tranzacții financiare utilizând ID-ul digital obținut în aplicația EVO. Aceștia vor putea să își actualizeze datele personale (în cazul în care KYC este în întârziere), să primească numerar prin casierie, să efectueze transferuri internaționale (FOREX/SAPI/SWIFT), să deschidă sau să închidă conturi curente, depozite, să solicite sau să reemită carduri bancare. Datorită integrării EVO maib, banca oferă clienților săi posibilitatea de a accesa rapid și eficient serviciile financiare și publice, economisind timp și beneficiind de avantajele securității digitale. Cetățenii trebuie să aibă o semnătură electronică pentru a beneficia de toate caracteristicile EVO. Aplicația EVO poate fi descărcată din magazinele online de aplicații, în funcție de sistemul de operare al telefonului - iOS sau Android. EVO este o aplicație guvernamentală integrată care simplifică accesul cetățenilor la serviciile publice. Aplicația, lansată oficial la 6 iunie 2024, oferă acces la documente digitale, informații despre cetățeni și întreprinderi, posibilitatea de a plăti pentru diverse servicii și, în prezent, posibilitatea de a rezerva o întâlnire. Cetățenii au nevoie de o semnătură electronică pentru a accesa toate funcțiile EVO. Oricine poate alege între o semnătură electronică mobilă (oferită de Orange sau Moldcell) sau o semnătură pe un stick USB. Utilizatorilor li se recomandă să configureze autentificarea în doi pași sau să instaleze aplicația EVOSign pentru acces rapid și autentificare după obținerea semnăturii electronice. Aplicația EVO a fost dezvoltată cu sprijinul partenerilor de dezvoltare: Proiectul Tehnologiile Viitorului, finanțat de USAID, Suedia și Regatul Unit, împreună cu partenerii Ucraina Moldova Enterprise Fund, Banca Mondială și PNUD Moldova. // 17.12.2024 - InfoMarket.

Noutați dupa tema