Materialele sectiunii

Comisia Națională a Pieței Financiare înregistrează un număr tot mai mare de reclamații de fraudă bancară și a cerut cetățenilor să nu ofere nimănui informații despre cardurile lor bancare

Comisia Națională a Pieței Financiare înregistrează un număr tot mai mare de reclamații de fraudă bancară și a cerut cetățenilor să nu ofere nimănui informații despre cardurile lor bancare

Comisia Națională a Pieței Financiare constată că cetățenii primesc apeluri de la atacatori care se dau drept reprezentanți ai băncii la care au cont și îi informează despre presupuse retrageri frauduloase de bani din cont. Astfel, escrocii, sub pretextul de a oferi asistență, obțin informațiile necesare pentru a retrage banii de pe card. Pentru a evita să devină victime ale unor astfel de situații, CNPF solicită cetățenilor să nu uite că niciun angajat al băncii nu le va solicita vreodată datele confidențiale ale cardurilor bancare: numărul cardului (în unele cazuri, un reprezentant al băncii poate solicita doar ultimele 4 cifre); data expirării: luna și anul indicate pe card; codul CVV2/CVC2; codul PIN al cardului; parolele de acces la contul online; codurile unice (OTP) primite prin SMS pentru confirmarea tranzacției. CNPF îndeamnă oamenii să fie vigilenți și să nu împărtășească niciodată informațiile de mai sus nimănui, chiar și persoanelor care se dau drept angajați ai băncii și chiar membrilor familiei. „Dacă cineva pretinde că are nevoie de detaliile de mai sus, fiți conștienți că reprezentanții băncii au deja acces la aceste informații și pot bloca orice tranzacție suspectă. Dacă vă îndoiți de identitatea apelantului, închideți și sunați direct banca la numărul de telefon oficial indicat pe site sau pe spatele cardului. Nu dați clic pe linkuri suspecte. Nu faceți clic pe linkurile primite prin SMS sau e-mail, chiar dacă acestea par a fi trimise de banca dumneavoastră. Activați serviciul de notificare prin SMS. Astfel, veți fi informați imediat despre orice tranzacție efectuată cu cardul dumneavoastră”, recomandă CNPF. De asemenea, aceștia recomandă activarea opțiunii de aplicare a unor limite la tranzacțiile efectuate cu cardul. În caz de fraudă din conturile cetățenilor nu vor putea fi retrași toți banii de pe card. „Raportați orice activitate suspectă. Dacă bănuiți că ați fost victima unei fraude, contactați imediat banca și cereți-i să vă blocheze cardul. Rețineți: băncile investesc constant în sisteme de securitate pentru a vă proteja. Cu toate acestea, este important să recunoașteți riscurile și să luați măsuri de precauție pentru a vă proteja banii. În cazul în care ceva nu vă este clar sau credeți că drepturile dumneavoastră de consumator au fost încălcate, apelați linia telefonică pentru consumatori a CNPF la numărul 022 85 95 95”, a precizat Comisia Națională a Pieței Financiare într-un comunicat. // 22.10.2024 - InfoMarket.

Noutați dupa tema