
Banca Națională a Moldovei, cu sprijinul USAID, lansează cea mai mare campanie națională de educație financiară.
Aceasta se va desfășura în cadrul Programului de Reforme Instituționale și Structurale în Moldova (MISRA), implementat de Agenția Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID). Evenimentul de lansare va avea loc la 31 octombrie și va reuni oficiali moldoveni, reprezentanți ai sectorului financiar-bancar, educației, societății civile, experți economici și parteneri externi. Campania va include o serie de activități și produse educaționale destinate diferitelor categorii de consumatori, care îi vor ajuta să învețe să înțeleagă sistemul financiar. De asemenea, va fi creat un modul de educație financiară pe internet, care va oferi consumatorilor informații accesibile și utile pentru a lua decizii financiare în cunoștință de cauză. Potrivit BNM, aceste eforturi sunt deosebit de importante în condițiile în care mediul financiar evoluează rapid pentru a oferi consumatorilor o gamă largă de servicii financiare, iar cetățenii sunt interesați să-și gestioneze în mod optim propriile venituri și au nevoie de cunoștințe și informații pentru a înțelege procesele și serviciile disponibile, într-un mod care să le fie pe deplin avantajos. "Indiferent de scopul și valoarea practică a deciziilor financiare, este important ca acestea să fie corecte și intenționate. O decizie cu implicații financiare se realizează prin experiența unor soluții simple. Învățăm din concepte financiare simple și complexe pentru a înțelege mai bine oportunitățile pieței financiare. În acest fel, învățăm să recunoaștem aceste oportunități și să ne facem viața mai bună", a declarat Octavian Armașu, guvernatorul Băncii Naționale. Implementarea campaniei naționale de educație financiară este sincronizată cu procesul de elaborare a Programului strategic de educație financiară la nivel național, inclus în asistența strategică oferită de USAID. Acest document are drept scop crearea unui cadru eficient de cooperare care va stimula sinergiile dintre eforturile interinstituționale din țară și societatea civilă. Totodată, în cadrul evenimentului de lansare a campaniei vor fi prezentate rezultatele Studiului privind educația financiară a populației, susținut de USAID, bazat pe metodologia internațională utilizată pentru evaluarea educației financiare de către țările membre ale Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică. // 30.10.2023 - InfoMarket.