Materialele sectiunii

Volumul exporturilor, în ianuarie-aprilie 2021, a fost de 903 milioane dolari, în creștere cu 9,5% față de aceeași perioadă din 2020.

Volumul exporturilor, în ianuarie-aprilie 2021, a fost de 903 milioane dolari, în creștere cu 9,5% față de aceeași perioadă din 2020.

Potrivit Agenției InfoMarket, datele Biroului Național de Statistică arată că exportul de produse locale, în primele 4 luni ale 2021, s-a ridicat la 670,9 milioane de dolari (74,3% din total), o creștere de 4,1% față de aceeași perioadă a anului trecut. În același timp, reexportul mărfurilor în ianuarie-aprilie 2021 s-a ridicat la 232,1 milioane USD (25,7% din total), ceea ce reprezintă 28,8% mai mult decât în aceeași perioadă din 2020. În același timp, reexportul mărfurilor după prelucrare (haine, încălțăminte, părți de încălțăminte, scaune, cabluri electrice și cabluri, alte produse pentru industria auto, nuci decojite, scaune și alte mobilier, valize, textile, jucării, etc.) s-a ridicat la 17,1% din volumul total al exporturilor, iar reexportul clasic al mărfurilor străine (medicamente, țigări, distilate de vin, whisky, gin, vodcă, lichioruri, bere, combustibil, țesături, tricotaje, uleiuri esențiale , parfumuri și produse cosmetice, vehicule, mobilier etc. etc.) - 8,6%. Potrivit BNS, pentru exportul de mărfuri în străinătate în perioada specificată, transportul rutier a fost cel mai des utilizat - 93,1% din volumul total, urmat de transportul maritim - 4,9%, aerian - 1,1%, feroviar - 0,8%, de asemenea ca trimiteri poștale - 0,1%. În general, exporturile moldovenești către țările UE în ianuarie-aprilie 2021, comparativ cu aceeași perioadă din 2020, au crescut cu 9,8% - la 581,5 milioane dolari, către țările CSI - au crescut cu 11,9% - la 144,3 milioane dolari și alte țări - a crescut cu 6,6% - la 177,3 milioane USD. Ponderea țărilor UE în volumul total al exporturilor moldovenești pentru perioada specificată a crescut de la 64,2% la 64,39%, ponderea țărilor CSI - a crescut de la 15,64% la 15,98% , în timp ce ponderea altor țări a scăzut de la 20,17% la 19,63%. Potrivit BNS, în primele 4 luni din 2021, principalele țări de destinație pentru exporturile moldovenești au fost: România (27,4% din totalul exporturilor moldovenești), Germania (10,5%), Turcia (9,7%), Rusia (9,5%), Italia (6,4%), Polonia (4%), Republica Cehă (3,1%), Ucraina (3%), Belarus (2,5%), Spania (1,8%), Marea Britanie (1,6%), Ungaria (1,6%), Olanda și Bulgaria (1,5% fiecare), Elveția și Franța (1,4% fiecare). În același timp, în ianuarie-aprilie 2021, în comparație cu aceeași perioadă a anului 2020, Moldova a crescut exporturile către România (+ 22,1%), Turcia (1,7 ori), Germania (+ 30,5%), Ungaria (2,9 ori), Rusia (+ 9,7%), Ucraina (+ 35,7%), Belgia (2,2 ori), Liban (+ 42%), Marea Britanie (+ 15,1%), Canada (1,8 ori)), Egipt (17,7 ori), Uzbekistan ( 2,1 ori), Polonia (+ 3,3%), China (+ 27,6%), Slovacia (+ 22,3%), Olanda (+ 4,8%), Georgia (+ 9,3%), Letonia (+ 36,1%), Republica Cehă (+ 1,8%), Nigeria (de 2 ori), Lituania (+ 18,4%), Macedonia de Nord (1,7 ori). În același timp, în perioada specificată, Moldova a redus exporturile către Elveția (-59,8%), Italia (-18,8%), Grecia (-43,6%), Cipru (-68%), Indonezia (-92, 7%) , Malaezia (-98,7%), Spania (-11,3%), Bulgaria (-13,7%), Franța (-13,1%), Belarus (-7%), Estonia (-60,6%), Iordania (-91,2%), Africa de Sud (-64,5%), Arabia Saudită (-38,5%), Filipine (-96,5%), Taiwan (-81,4%), Irak (-15,8%), Maroc (-83,2%), SUA (-4,7%). În structura exporturilor în primele 4 luni din 2021, aproximativ 90,7% din volumul total al exporturilor moldovenești a scăzut pe șase grupe de produse în general: mașini și echipamente pentru transport (26,1%); diverse produse industriale (21,2%); produse alimentare și animale vii (17,2%); materii prime nealimentare (11,1%); mărfuri fabricate (7,8%), băuturi și tutun (7,3%). // 15.06.2021 - InfoMarket

Noutați dupa tema