Un grant suplimentar pentru implementarea proiectului „Răspuns de urgență la COVID-19 în Moldova” a fost utilizat conform destinației, fără încălcări semnificative, anunță Curtea de Conturi.

Un grant suplimentar pentru implementarea proiectului „Răspuns de urgență la COVID-19 în Moldova” a fost utilizat conform destinației, fără încălcări semnificative, anunță Curtea de Conturi.

Această concluzie a fost făcută de auditorii Curții de Conturi după un audit al situațiilor financiare privind utilizarea unei subvenții în valoare de 3,48 milioane de dolari, care a fost furnizat de Asociația Internațională pentru Dezvoltare (parte a grupului BM). Grantul a fost acordat în scopul finanțării retroactive pentru două contracte - pentru achiziționarea de teste pentru detectarea coronavirusului și pentru achiziționarea de echipamente de protecție. Pentru desfășurarea auditului, specialiștii Curții de Conturi au solicitat și analizat date de la Ministerul Finanțelor, Ministerul Sănătății, CNAM, Agenția pentru Achiziții Publice și alte 10 agenții guvernamentale de diferite niveluri și subordonare. Conform raportului, în derogare de la anumite dispoziții legislative și în conformitate cu rezoluția Comisiei pentru situații de urgență, Centrul pentru Achiziții Publice Centralizate în Sănătate a furnizat urgent o procedură pentru achiziționarea directă a testelor COVID-19 - din surse CNAM și echipamente de protecție - prin negocieri directe, fără publicarea preliminară a anunțului de participare. Astfel, CNAM a finanțat achiziția de teste pentru 35,7 milioane de lei, iar Ministerul Finanțelor a alocat 36 de milioane de lei din Fondul de rezervă al Guvernului pentru achiziționarea de echipamente de protecție. Agentul economic, pe baza contractului de achiziție încheiat, a furnizat Agenției Naționale de Sănătate Publică un lot de teste care au fost distribuite instituțiilor medicale ale țării și utilizate pe deplin până la sfârșitul anului 2020. În ceea ce privește echipamentul de protecție, acestea au fost livrat de agentul economic, în aprilie-mai 2020, în depozitele SanFarm-Prim. Ulterior, 295 de mii de aparate respiratorii și 142 de mii de ecrane de protecție au fost distribuite instituțiilor medicale din țară, ar fi trebuit să fie suficiente timp de trei luni. Dar datorită faptului că în timpul pandemiei, depozitul SanFarm-Prim a primit și echipament de protecție sub formă de donații și ajutor umanitar, la sfârșitul lunii iunie 2021, doar 61% din stocurile de echipamente de protecție achiziționate (în valoare de 12 milioane de lei) au fost folosite. Auditorii au verificat contractele, documentele contabile și alte informații conexe, fără a dezvălui abateri semnificative de la cerințele stabilite. ”Organizațiile de finanțare au reflectat corect și fiabil în rapoartele privind execuția fondurilor CHI și în rapoartele financiare ale Ministerului Sănătății fondurile alocate pentru achiziționarea de urgență a testelor pentru detectarea COVID-19 și a echipamentelor de protecție”, se mai arată în raportul auditorilor. // 29.07.2021 — InfoMarket.

Noutați dupa tema