USAID, Suedia și Marea Britanie vor continua să dezvolte parteneriate strategice cu Asociația Companiilor de Creație (COR) și să ofere sprijin centrelor Artcor și Mediacor.

USAID, Suedia și Marea Britanie vor continua să dezvolte parteneriate strategice cu Asociația Companiilor de Creație (COR) și să ofere sprijin centrelor Artcor și Mediacor.

Anunțul a fost făcut de șeful adjunct al Misiunii USAID în Moldova, John Riordan, în cadrul unei adunări generale a COR. Potrivit acestuia, USAID apreciază că este un partener strategic al COR, sprijinind crearea organizației în 2017 și dezvoltarea în ultimii trei ani. ”Asistăm la rolul în creștere al asociației în definirea perspectivelor socio-economice ale industriilor creative din Moldova. Centrul Artcor, primul proiect al asociației, este epicentrul comunității creative a republicii și reunește peste 10 mii de profesioniști. Așteptăm cu nerăbdare lansarea următorului proiect emblematic până în toamna anului 2021 - Mediacor (Digital Media Production Center). Acest proiect unic pentru Moldova va contribui la dezvoltarea durabilă a industriilor media și a mass-media independente”, a declarat John Riordan. Planul prevede ca USAID, în parteneriat cu Suedia, Marea Britanie și Ambasada SUA în Moldova, să investească aproximativ 2 milioane de dolari în dezvoltarea infrastructurii Mediacor. O altă investiție de 1 milion de dolari va veni de la Universitatea de Stat din Moldova și Ministerul Educației, Culturii și Cercetării. Mediacor include două elemente: formare (comunicare, jurnalism, fizică, matematică, inginerie, sociologie, filosofie) și afaceri (producție de conținut audio și video). Dezvoltarea unui nou proiect a început în urmă cu aproximativ șase luni, lansarea acestuia fiind planificată până la sfârșitul anului 2021. În cadrul ședinței, s-a remarcat faptul că datorită sprijinului Proiectului de Competitivitate Moldova, COR pregătește mecanisme instituționale pentru a atrage viitorii rezidenți ai centrului și a dezvolta tehnologii moderne de producție audio și video. În special, se lucrează la adoptarea legii privind „mecanismul de compensare” (Reducere în numerar) pentru a oferi partenerilor internaționali stimulente pentru producția de filme (o reducere de până la 30% din bugetul total de producție cheltuit în Moldova). Regulamentul corespunzător a fost deja elaborat și este gata pentru aprobarea guvernului. Se așteaptă ca acest mecanism să plaseze Moldova pe harta producției mondiale de film, alături de concurenții regionali precum Ungaria, Lituania, Estonia, Ucraina și Georgia, care au implementat deja programe similare de reducere a numerarului. Vorbind despre potențialul industriei creative din Moldova, Olga Radu, președintele Asociației COR, a reamintit că în 2020, prin eforturile comune ale Proiectului de competitivitate Moldova, Asociația COR, Agenția de investiții și Ministerul Educației, Culturii și Cercetarea, profilul industriei creative a țării a fost dezvoltat pentru prima dată. Această industrie este formată din 2,8 mii de firme de creație locale și 13 mii de specialiști (fără a număra aproximativ 3 mii de profesioniști independenți), iar exportul de bunuri și servicii din industria creativă este estimat la 200 de milioane de dolari. John Riordan a remarcat, de asemenea, rolul decisiv al Asociația COR în dezvoltarea competitivității industriei creative la nivel național și internațional, pentru coeziunea și cooperarea participanților la această industrie. ”COR deschide calea dezvoltării economiei creative a Moldovei, care contribuie la crearea de locuri de muncă rezistente la automatizare, inovație și bunăstare socială. Asociația are un mare potențial, dar este, de asemenea, responsabilă pentru gestionarea dezvoltării centrelor Artcor și Mediacor, ghidată de principiile durabilității, transparenței, parteneriatului și fair-play-ului”, a concluzionat șeful adjunct al USAID în Moldova. // 10.03.2021 — InfoMarket.

Noutați dupa tema