Materialele sectiunii

Adina Vălean: În doi ani, "Coridoarele de solidaritate" au apropiat Moldova și Ucraina de UE și le-au ancorat în piața unică și în spațiul de transport al UE

Adina Vălean: În doi ani, "Coridoarele de solidaritate" au apropiat Moldova și Ucraina de UE și le-au ancorat în piața unică și în spațiul de transport al UE

Declarația a fost făcută de comisarul european pentru transporturi, menționând că, în urmă cu 2 ani, "Coridoarele solidarității" au schimbat rutele logistice prin Europa de Est pentru a sprijini funcționarea economiilor ucraineană și moldovenească și pentru a preveni o criză alimentară globală. Până în prezent, acestea au generat venituri de aproximativ 50 de miliarde de euro. În același timp, ele consolidează legăturile economice ale Ucrainei cu UE, importurile de până acum ridicându-se la aproximativ 107 miliarde de euro. "UE a investit în infrastructura de transport din Polonia, Slovacia, Ungaria, România Ucraina și Moldova, ancorând ultimele două țări în piața unică și în spațiul de transport al UE. "Coridoarele solidarității sunt și vor rămâne o opțiune sigură pentru ca Ucraina și Moldova să facă comerț cu restul lumii", a declarat Adina Vălean. După cum se mai arată în declarația Comisiei Europene, Comisia Europeană, în cooperare cu Moldova și Ucraina, a creat "coridoarele de solidaritate" în mod egal acum 2 ani pentru a contribui la îmbunătățirea rutelor de transport UE-Ucraina-Moldova ca răspuns la invazia ilegală la scară largă a Rusiei în Ucraina. Create inițial pentru a ocoli blocada impusă de Rusia la Marea Neagră asupra exporturilor de cereale ucrainene, "coridoarele solidarității" acoperă acum comerțul în toate sectoarele. Acestea permit Moldovei și Ucrainei să exporte toate tipurile de bunuri pe piețele mondiale și asigură că importurile critice ajung în Ucraina.  Pe termen lung, acestea vor juca, de asemenea, un rol esențial în redresarea Ucrainei și în continuarea integrării pe piața unică a UE. După cum s-a menționat, până în prezent, coridoarele de solidaritate au ajutat Ucraina să exporte peste 136 de milioane de tone de bunuri, cum ar fi cereale, minereuri și oțel, și să importe peste 52 de milioane de tone de bunuri esențiale, inclusiv combustibil, vehicule, îngrășăminte, precum și ajutoare militare și umanitare. "Coridoarele de solidaritate" trec prin regiunea Dunării, Polonia, statele baltice și regiunea Adriaticii pe calea ferată, pe șosea și pe căi navigabile interioare. Aceste coridoare completează coridorul ucrainean al Mării Negre stabilit în toamna anului 2023. cu toate acestea, coridoarele dunărean și polono-baltic rămân esențiale pentru toate importurile, în timp ce coridorul adriatic este deosebit de important pentru exporturile ucrainene neagricole. Până în prezent, Comisia Europeană și instituțiile financiare internaționale au mobilizat peste 2 miliarde de euro. În ultimii 2 ani, Comisia a jucat, de asemenea, un rol esențial în coordonarea acțiunilor autorităților și ale comunității de transport din UE, Ucraina și Moldova, precum și în identificarea modalităților de eliminare a blocajelor administrative și de infrastructură și de îmbunătățire a eficienței. Printre prioritățile-cheie se numără gestionarea traficului, procedurile de frontieră și investițiile în infrastructură și echipamente logistice. Printre proiectele de anvergură se numără, de exemplu, proiectul finanțat de UE pentru îmbunătățirea navigației pe Canalul Dunăre-Sulina spre Marea Neagră (Primus). Proiectul cofinanțat de UE a fost implementat de România și a primit asistență tehnică din partea Franței pentru a forma piloți fluviali și pentru a îmbunătăți schimbul de informații cu porturile ucrainene. Această cooperare a contribuit la îmbunătățirea siguranței și a capacității de navigație pe Dunăre. Mecanismul UE de conectare a Europei (CEF) a jucat un rol important în finanțarea nevoilor critice la frontieră și a făcut primii pași pentru a integra sistemele de transport ale Ucrainei și Moldovei în rețeaua TEN-T a UE. De asemenea, s-au înregistrat progrese semnificative în ceea ce privește tranziția la ecartamentul standard european, contribuind la crearea unui sistem feroviar interoperabil al UE. Comisia Europeană a declarat că își va continua activitatea privind coridoarele de solidaritate și în viitor, în cooperare cu toți partenerii interesați. // 22.05.2024 - InfoMarket

Noutați dupa tema