
Guvernul creează o platformă pentru gestionarea documentelor digitale (Mdocs).
În cadrul ședinței de miercuri, Cabinetul de miniștri a aprobat conceptul unui sistem informatic care va stoca la nivel central toate documentele transmise în timp real în timpul activităților administrative, inclusiv în cadrul furnizării de servicii publice. Platforma va face posibilă stocarea tuturor documentelor într-o formă standardizată, pentru a îmbunătăți prestarea serviciilor publice, reducând treptat utilizarea documentelor pe suport de hârtie. Platforma Mdocs va asigura o gestionare rapidă a documentelor și va fi disponibilă atât pentru cetățeni, cât și pentru organizațiile publice și private. Scopul creării platformei MDocs este de a reduce birocrația, precum și riscul de acces neautorizat la datele din documente și de a îmbunătăți fluxul electronic de documente între agențiile guvernamentale și autorități. Platforma MDocs va fi integrată în versiunea II a aplicației EVO. Aproximativ 6 milioane de lei vor fi necesare pentru dezvoltarea și întreținerea platformei în primul an, care vor fi finanțate din proiectul "Modernizarea serviciilor guvernamentale". Costurile anuale de întreținere a sistemului se vor ridica la aproximativ 1 milion de lei. // 24.04.2024 - InfoMarket.