Materialele sectiunii

Comerțul cu amănuntul din Moldova este reprezentat de 33 de lanțuri de magazine și 6 lanțuri de benzinării, care au deschis 1188 de puncte de vânzare, iar liderul pieței este Moldretail Group.

Comerțul cu amănuntul din Moldova este reprezentat de 33 de lanțuri de magazine și 6 lanțuri de benzinării, care au deschis 1188 de puncte de vânzare, iar liderul pieței este Moldretail Group.

Acest lucru a fost anunțat în cadrul forumului Retail & FMCG Market in Moldova de către Maria Hurduc, director general al platformei românești de cercetare Modern Buyer, care a prezentat "Harta retailului modern în Moldova-2024". Potrivit studiului, 816 puncte de vânzare din țară sunt operate de 18 lanțuri de retail, iar 58% din totalul supermarketurilor sunt concentrate în Chișinău. În 2023, cele mai mari creșteri le înregistrează lanțurile de retail Linella, Local, Family Market și Rogob. Potrivit hărții prezentate, în retailul alimentar, cel mai mare brand este Linella (Super Linella, Express Linella și lanțul de magazine Fidesco preluat de companie) cu 175 de magazine. Urmează: Alcomarket - 67, Local - 60, Rogob - 59, Family Market - 30, Jardi - 26, Supermarket Nr1 - 17, Merci Gastronome - 16, Fourchette - 11, Kaufland - 9, Toto Market - 9, Green Hills - 7, Pegas - 7, Ocean Fish - 6, Velmart - 4, Bonus - 4, Metro - 3, Bravo - 2, Primul - 2, Slavena - 2. La categoria bunuri industriale, liderii sunt Casa Curata - 114 piețe, Zolusca - 74, Imparatia Curateniei - 45, Alina Cosmetic - 30, Bonita - 23, Avocado - 13. În acest an, pe harta comerțului cu amănuntul se regăsesc benzinăriile, care au devenit un canal de vânzări aparte în Republica Moldova, oferind o gamă largă de mărfuri prin 372 de puncte de vânzare: Lukoil - 103 puncte de vânzare, Rompetrol - 78, Vento - 75, Petrom - 69, Bemol - 41, Avante - 6. Potrivit Mariei Hurduc, în 2022, cifra de afaceri a celor mai mari 11 companii de comerț cu amănuntul va fi de 21,01 miliarde de lei, ceea ce reprezintă cu aproape 16% mai mult decât în 2021. Moldretail Group (Linella, Slavena) rămâne lider de piață, cu venituri din vânzări de peste 8,2 miliarde de lei, Metro Cash&Carry - 3 miliarde de lei, 47th Parallel - 2,2 miliarde de lei, Kaufland - 2,1 miliarde de lei, Imensitate (lanțul Local și Bonus) - 1,88 miliarde de lei, Vistarcom (Green Hills, Velmart) - 1,17 miliarde de lei. Urmează Alimer Comert (Family Market), Fourchette-M (Fourchette, Toto Market), Pegas și alții. Expertul român a subliniat că pe parcursul anului toți liderii de piață au înregistrat creșteri de două cifre ale vânzărilor, în timp ce primii 4 lideri nu au înregistrat modificări față de anul precedent. Cel mai mare profit a fost obținut de Moldretail Group (309,4 milioane de lei) și 47th Parallel (104,5 milioane de lei), în timp ce Kaufland a suferit pierderi de 293,1 milioane de lei. Cel mai mare număr de angajați se află în lanțurile de magazine ale Moldretail Group (peste 4 mii de persoane) și în lanțul nr. 1 (peste 1,1 mii). Datele financiare ale companiilor pentru anul 2023 nu sunt încă disponibile. // 01.03.2024 – InfoMarket

Noutați dupa tema