
De la 1 ianuarie 2024, sfera de competențe a CNPF în domeniul protecției drepturilor consumatorilor de servicii financiare a fost extinsă.
Acest lucru a fost anunțat de Comisia Națională a Pieței Financiare, menționând că din prima zi a acestui an a devenit responsabilă de reglementarea și supravegherea prestării serviciilor financiare de către bănci, case de schimb valutar, societăți de plată și emitenți de monedă electronică din punct de vedere al drepturilor consumatorilor. Această măsură are drept scop creșterea protecției consumatorilor de servicii de plată și de schimb valutar, precum și vizează crearea unui mediu financiar sigur și transparent. CNPF a reamintit că, în conformitate cu modificările adoptate anterior la unele acte normative, au fost extinse competențele Comisiei Naționale a Pieței Financiare, care a fost definită ca un organ cu atribuții de protecție a consumatorilor de servicii financiare. Astfel, începând cu 3 iulie 2023, instituția supraveghează serviciile financiare ale instituțiilor de credit nebancare, ale companiilor de asigurări și ale intermediarilor în asigurări. Pe baza competențelor existente, CNPF și-a stabilit sarcina de a dezvolta un sistem de protecție a consumatorilor de servicii financiare, pe baza căruia cetățenii să poată avea un comportament financiar responsabil și să ia decizii în cunoștință de cauză, fiind protejați de fraude și de gestionarea necorespunzătoare a propriilor finanțe. Specialiștii CNPF oferă asistență consultativă și informații cu privire la legislația din acest domeniu prin intermediul "Telefonului Consumatorului" (022 85 95 95 95) și direct la sediul CNPF. // 05.01.2024 – InfoMarket