Materialele sectiunii

Moldova și România au elaborat pentru prima dată proiecte comune de dezvoltare a infrastructurii de transport pentru finanțare din partea UE.

Moldova și România au elaborat pentru prima dată proiecte comune de dezvoltare a infrastructurii de transport pentru finanțare din partea UE.

Datele au fost prezentate de Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova, menționând că primele 2 proiecte de finanțare moldo-române, care vor contribui la dezvoltarea infrastructurii de transport atât pe partea română, cât și pe partea moldovenească, au fost prezentate în cadrul programului Connecting Europe Facility/CEF. Finanțarea este destinată dezvoltării infrastructurii transfrontaliere Ungheni (România)-Ungheni (Republica Moldova) și Albița (România)-Leușeni (Republica Moldova). Valoarea totală a primului proiect comun moldo-român la Ungheni este de 66.372.078 de euro, din care contribuția Uniunii Europene va fi de 33.186.039 de euro (fără TVA). Proiectul prevede că partea română va asigura dezvoltarea legăturii cu infrastructura rutieră existentă în România, prin modernizarea drumului DJ249A în drum național, care va fi conectat la un nou pod peste râul Prut, deja aprobat cu finanțare CEF. Această infrastructură va funcționa, de asemenea, după conectarea podului de la Ungheni la autostrada A8, ca un nod rutier de legătură cu drumul național din apropiere. Se are în vedere achiziționarea și instalarea de echipamente la punctul de trecere a frontierei. Pentru Moldova, se are în vedere construirea infrastructurii de acces între noul pod de la Ungheni și rețeaua rutieră existentă, precum și punctul de trecere a frontierei în Republica Moldova, precum și achiziționarea și instalarea de echipamente pentru punctul de trecere a frontierei. Valoarea totală a celui de-al doilea proiect comun Albița-Leușeni este de 19 milioane 653 mii 952 de euro, din care 9 milioane 826 mii 976 de euro (fără TVA) vor fi plătiți de Uniunea Europeană. În același timp, Ministerul Transporturilor din România pregătește documentația tehnică pentru un nou pod peste râul Prut, care să îl înlocuiască pe cel existent, cu două benzi de circulație pe fiecare sens, care va fi propus, de asemenea, pentru finanțare din programul CEF. Pentru Republica Moldova, proiectul prevede dezvoltarea infrastructurii și a drumului de acces la podul de la Albița-Leușeni: extinderea drumului la 4 benzi de circulație pe o lungime de aproximativ 1 km (ținând cont de proiectul de extindere a podului dezvoltat de autoritățile române); optimizarea traficului prin modernizarea echipamentelor existente la punctul de control, care va fi operat de Serviciul Vamal al Republicii Moldova. După implementarea proiectelor menționate, capacitatea infrastructurii, interoperabilitatea și eficiența serviciilor de trecere a frontierei între principalele puncte vamale din Republica Moldova și România - Ungheni-Ungheni și Albița-Leușeni - vor fi îmbunătățite, în conformitate cu reglementările în vigoare. // 26.01.2023 - InfoMarket.

Noutați dupa tema