Materialele sectiunii

Programele de stat, inițiativele private și măsurile care vizează sprijinirea și dezvoltarea afacerilor în turism sunt prezentate la Forumul Turismului din Moldova - 2021.

Programele de stat, inițiativele private și măsurile care vizează sprijinirea și dezvoltarea afacerilor în turism sunt prezentate la Forumul Turismului din Moldova - 2021.

Evenimentul care a avut loc două zile a fost organizat de Agenția de Investiții, în cooperare cu partenerii strategici ai agenției - USAID Moldova, Suedia și UKaid . Principalele subiecte ale forumului au fost inițiativele naționale și regionale în domeniul turismului, dezvoltarea industriei turismului în contextul pandemiei, sprijinul din partea statului pentru sfera turismului, inițiativele private etc. Șeful Agenției de Investiții, Rodica Verbeniuc, a menționat că restricțiile din cauza pandemiei, frontierele închise, lipsa posibilităților de a călători și a unui viitor previzibil au avut un impact imens asupra turismului local. „Numărul de turiști care ne vizitează țara în 2020 a scăzut cu 75% față de anul precedent. Am asistat la un val de disperare fără precedent în rândul companiilor de turism. Am fost nevoiți să ne revedem concepțiile, să restructurăm modelele de afaceri și să regândim instrumentele de promovare. Antreprenorii noștri au reușit să transforme restricțiile în noi oportunități și sunt pregătiți pentru schimbări ulterioare ”, a spus Verbeniuc. În cadrul conferinței, vorbind despre consecințele negative ale pandemiei pentru economie, secretarul de stat al Ministerului Economiei, Mihail Lupașcu, a menționat că Ministerul Economiei a elaborat propuneri privind măsurile economice necesare și un plan de acțiuni pe termen scurt pentru pregătirea economiei pentru eventuale crize. El a menționat, de asemenea, dezvoltarea unei foi de parcurs pentru digitalizarea economiei și dezvoltarea comerțului electronic, pentru a adapta afacerile private și instituțiile publice la noile condiții după COVID-19. Cât ține de industria turismului, a fost elaborat un proiect al Programului Național de Dezvoltare a Turismului „Turismul 2025”, unul dintre obiectivele acestuia fiind recunoașterea Moldovei drept membru cunoscut pe piața turistică internațională prin promovarea activă a ofertei de turism local. Lupașcu a subliniat că o caracteristică a acestui document este integrarea turismului în politica națională - utilizarea noilor tehnologii, schimbul de date pentru a crește potențialul și eficiența întreprinderilor din turism. El a subliniat necesitatea promovării turismului în ceea ce privește resursele locale, naturale, sociale și culturale și bunăstarea comunităților locale. Acest lucru este deosebit de important în zonele mai puțin dezvoltate, asigurând o colaborare continuă între toți membrii comunității. La eveniment a participat secretarul general al Organizației Mondiale a Turismului (OMT) Zurab Pololikashvili, reprezentantul Biroului Comisarului UE pentru Transporturi și Turism la Comisia Europeană, Mark Razvan Marc, jurnaliști, bloggeri, specialiști din turism și domenii conexe. // 28.05.2021 - InfoMarket.

Noutați dupa tema