Materialele sectiunii

În Moldova, dimensiunea maximă a reducerii comerciale oferite de furnizori comercianților la vânzarea de produse alimentare este limitată.

În Moldova, dimensiunea maximă a reducerii comerciale oferite de furnizori comercianților la vânzarea de produse alimentare este limitată.

Această reducere nu poate depăși 10% din prețul de vânzare al furnizorului. O excepție va fi perioada de valabilitate a activităților de marketing și promoționale solicitate de furnizor. Acest lucru este prevăzut de amendamente la Legea comerțului intern, pe care parlamentul a adoptat-o joi în a doua lectură cu scopul de a sprijini producătorii autohtoni de produse agroalimentare. În plus, proiectul de lege aprobat prevede că condițiile pentru furnizarea de bunuri și implementarea acțiunilor / activităților de marketing și publicitate sunt stabilite între comerciant și furnizor pe baza unui contract încheiat separat de contractul de achiziție a produselor , iar perioada de desfășurare a acțiunilor / activităților de marketing și publicitate nu poate depăși 60 de zile pe tot parcursul anului pentru fiecare produs. În același timp, deputații au aprobat modificări la Codul contravențional pentru a introduce amenzi pentru încălcarea de către un comerciant și un furnizor a normelor privind limitarea reducerilor comerciale stabilite de Legea comerțului intern. Se convine că o astfel de încălcare va duce la aplicarea unei amenzi persoanelor fizice în valoare de 50 până la 100 USD. (2,5-5 mii lei), pentru persoanele juridice în valoare de 200 până la 400 de dolari (10-20 mii lei). În plus, s-a propus completarea Legii comerțului interior cu noi concepte: „proces de producție”, „reglementări din sectorul alimentar”, „siguranță alimentară”, care va evita situațiile de confuzie sau interpretări multiple în aplicarea legislației. În calitate de autor al inițiativei legislative, vicepreședintele Parlamentului Alexandru Slusari a remarcat, în general, că modificările vor facilita accesul producătorilor locali, în special cei mici, la lanțul de magazine din țară, vor crește consumul de produse alimentare locale, și vor crește profitabilitatea producătorilor locali, vor crea noi oportunități financiare pentru modernizarea tehnologiilor producătorilor sau procesatorilor locali. // 22.04.2021 - InfoMarket

Noutați dupa tema