
Moldova va prelungi termenul de depunere a declarațiilor și rapoartelor, precum și de plată a impozitelor și taxelor pentru șefii întreprinderilor, bolnavi de COVID-19.
Acest lucru este prevăzut de Legea privind stabilirea măsurilor de sprijinire a antreprenorilor în caz de imposibilitate de calcul, raportare și plată a impozitelor, taxelor și a altor plăți obligatorii, pe care parlamentul a adoptat-o vineri în prima lectură. Potrivit proiectului de lege, termenul limită pentru depunerea declarațiilor și rapoartelor, precum și termenul pentru rambursarea obligațiilor de plată a impozitelor taxelor și a altor plăți obligatorii pot fi prelungite cu 20 de zile dacă șeful întreprinderii sau un alt funcționar care, datorită atribuțiilor sale oficiale, efectuează calculul și / sau achitarea datoriilor fiscale în conformitate cu procedura și termenii stabiliți, se află în concediu medical, tratându-se de SARS-CoV-2 (COVID-19). Este prevăzut ca această lege să funcționeze în timpul stării de urgență în sănătate publică, cu derogare de la prevederile Codului fiscal, Legii cu privire la suma, procedura și calendarul plății contribuțiilor de asigurări obligatorii de sănătate și Legii cu privire la sistemul de asigurări sociale de stat. Dreptul prevăzut de legea menționată mai sus poate fi exercitat pe baza unei cereri depuse la Serviciul Fiscal de Stat în conformitate cu procedura stabilită în termen de 20 de zile lucrătoare de la data încetării concediului medical. Proiectul de lege a fost elaborat de deputatul din fracțiunea PAS Radu Marian. Potrivit acestuia, documentul a fost pregătit după un apel public semnat de aproape 3.000 de persoane, inclusiv contabili și administratori de companii. // 16.04.2021 - InfoMarket.