Până în mai 2018, în aeroportul din Chişinău va fi construită o pistă de decolare.

Până în mai 2018, în aeroportul din Chişinău va fi construită o pistă de decolare.

Directorul companiei Avia Invest, care administrează aeroportul, Petru jardan, a declarat luni, la o conferinţă de presă că lucrările de construcţie a pistei sunt în desfăşurare, iar din 27 martie va începe prima turnare a betonului. Pista cu lungimea de 2400 de metri şi lăţimea de 45 de metri va fi construită de la zero, pe locul vechii piste, o parte din care este acum folosită pentru rularea avioanelor. Valoarea estimativă a proiectului este de 15-17 mln de euro. Decizia de a construi a doua pistă de decolare a fost determinată de necesitatea reconstrucţiei principalei piste cu lungimea de 3950 metri, cu extinderea lăţimii acesteia de la 45 la 60 de metri. În 2016 a fost dat în exploatare primul segment de pistă, cu lungimea de o mie de metri. Pentru reconstrucţia segmentului central al pistei, iniţial era planificată efectuarea lucrărilor pe timp de noapte, câte 15 metri în fiecare zi. În acest sens, activitatea aeroportului urma să fie sistată pe 10-12 ore, ceea ce ar fi o problemă atât pentru companii aeriene, cât şi pentru pasageri. De asemenea, legislaţia în vigoare nu prevede procedurile de dare în exploatare a segmentelor construite pe timp de noapte. Iar în caz de situaţii neprevăzute, ca urmare a lucrărilor de reconstrucţie, dar şi a vremii, aeroportul ar putea fi închis şi mai mult. Betonul care se usucă rapid, care urma să fie folosit pentru această reconstrucţie pe etape a pistei, este de câteva ori mai scump decât cel folosit în condiţii obişnuite. După deschiderea celei de-a doua piste, în mai 2018, va fi închisă pista principală, unde vor fi reluate lucrările de reconstrucţie, care urmează să fie finalizate către sfârşitul anului 2018 – începutul anului 2019. Din 2019, aeroportul va avea 2 piste, care vor fi explotate pe rând, în funcţie de necesitate. Potrivit lui Jardan, până acum, Avia Invest a investit în reconstrucţia aeroportului 57 mln de euro, dintre care peste 60 la sută au fost primiţi de la investitor, iar restul – din activitatea operaţională a companiei. Şeful Autorităţii Aeronautice Civile, Radu Bezniuc, a menţionat la conferinţă de presă că pentru autorităţile aeronautice, sarcina principală este asigurarea securităţii zborurilor. Din acest punct de vedere, construcţia celei de-a doua piste este cea mai bună soluţie. Analiza şi estimările experţilor privind construcţia pistei au loc de peste o jumătate de an. Astfel, au fost primite recomandări de la uzina Airbus şi mai mulţi experţi internaţionali. Bezniuc a subliniat că pentru orice aeroport, existenţa a două piste, dintre care una să fie de rezervă, este un avantaj mare şi atrage mai multe companii aeriene şi pasageri. // 20.03.2017 — InfoMarket.

Noutați dupa tema