Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2020Cum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaÎn ce măsură poate fi combinată grija pentru sănătatea națiunii și veniturile bugetare de la viciiOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalValeriu Lazăr: Cea mai neinspirată decizie acum este să concediezi oameniiVa reveni Moldova la reglementarea de stat a prețurilor produselor petroliere?Marin CIOBANU: Noi creăm oportunități pentru dezvoltarea businessului în Moldova și nu doar în zonele economice libere2019: trei pași înainte, doi pași înapoi Plamen MILANOV: Datorită loteriei, într-un singur an, în Republica Moldova au apărut 13 milionariVictor ȘUMILO: În 2019, vânzările automobilelor hibride au depășit vânzările automobilelor pe bază de carburanți tradiționali "Padure fermecată". Principalele evenimente din 2018 Camioanele vor putea traversa mai rapid frontiera moldoveneascăCu privire la "a doua venire" și controlul asupra sistemului bancar din MoldovaPrivatizarea Air Moldova: 2000 vs 2018. De găsit 10 diferențe!Șeful oficiului USAID în Moldova, Karen Hilliard: ”Promovăm ideea că vinificația și piața turistică sunt un tot întreg”Tainele pieței valutare moldovenești - 201715 ani ai businessului leasing în Moldova: spre extindere prin diversificareLeul moldovenesc vs Geopolitica. Ce spune cursul valutar despre autorități, business și procesele mondiale 10 ani de la începutul construcției terminalelor Trans – Oil în portul Giurgiulești200 mil USD din buzunarul consumatorilor pentru executarea directivelor europene?Pe cine apără noua redacție a legii privind comerțul intern?Piața VMS 2014 – 2016: Ministerul Finanțelor calculează pierderile, investitorii – veniturile Nimeni nu va fi scutit și fiecare va plătiO încercarea atentă de traversare a zonei moartePiața VMS: Ministerul Finanțelor este în goană după bani, investitorii – după profit. Și unii și alții trebuie să fie pregătiți pentru orice. Banii care pot fi spălați...Fenix cu capital arabIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Guvernul Moldovei a aprobat proiectul noului Cod al transportului feroviar, care prevede eliminarea monopolului ÎS ”CFM” pe piaţa serviciilor feroviare.

Guvernul Moldovei a aprobat proiectul noului Cod al transportului feroviar, care prevede eliminarea monopolului ÎS ”CFM” pe piaţa serviciilor feroviare.

Prin adoptarea noului cod, în legislația națională vor fi transpuse prevederile directivelor Parlamentului European și ale Consiliului European privind crearea unui spațiu feroviar unic european și siguranța feroviară, precum și alte directive ale structurilor europene. Potrivit proiectului noului Cod al transportului feroviar, infrastructura feroviară va aparține statului, iar operatorii privați vor asigura servicii de transport pentru pasageri și mărfuri. În plus, vor fi stabilite reguli clare privind contribuția statului la dezvoltarea infrastructurii feroviare, ceea ce va crea un climat investițional favorabil în Moldova în acest sector și va crește competitivitatea pe piața internațională de transport feroviar de marfă. Conform noului Cod, operatorii de transport feroviar vor avea dreptul de acces la infrastructura feroviară în baza unei plăţi pentru utilizarea infrastructurii. Taxa va fi stabilită în conformitate cu metodologia de calcul aprobată de guvern. Scopul este de a acoperi costurile de gestionare a infrastructurii. Operatorii privați vor stabili singuri plata pentru transportare. Pentru creșterea competitivităţii transportului feroviar cu alte mijloace de transport, taxa de acces la infrastructura feroviară va fi stabilită la un nivel minim posibil. În același timp, Guvernul va fi obligat să acorde subvenții pentru a finanța o parte din cheltuielile de gestionare a infrastructurii, contribuind la dezvoltarea transportului feroviar și la reorientarea fluxurilor de mărfuri și pasageri în direcția transportului feroviar, ceea ce asigură un nivel ridicat de siguranță a pasagerilor și are un impact mai mic asupra mediului. În același timp, acest lucru va contribui la protecția infrastructurii rutiere prin reducerea traficului rutier. Se prevede că, odată cu restructurarea CFM și intrarea în vigoare a noului Cod, Guvernul va fi obligat să finanțeze parțial susținerea și reconstrucția infrastructurii feroviare, precum și să ofere subvenții pentru companiile transportatoare de pasageri. Este vorba despre investiții de aproximativ 250 de milioane de lei. Aceste fonduri sunt prevăzute pentru a susține infrastructura feroviară, care nu a fost modernizată în ultimii 20 de ani. O parte din bani vor fi direcţionate transportatorilor feroviari de pasageri, așa cum se practică în țările europene. //10.06.2020 — InfoMarket.

Noutați dupa tema