Noutaţi

Cum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaDatele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 30 Iunie, a.2020În ce măsură poate fi combinată grija pentru sănătatea națiunii și veniturile bugetare de la viciiOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalValeriu Lazăr: Cea mai neinspirată decizie acum este să concediezi oameniiVa reveni Moldova la reglementarea de stat a prețurilor produselor petroliere?Marin CIOBANU: Noi creăm oportunități pentru dezvoltarea businessului în Moldova și nu doar în zonele economice libere2019: trei pași înainte, doi pași înapoi Plamen MILANOV: Datorită loteriei, într-un singur an, în Republica Moldova au apărut 13 milionariVictor ȘUMILO: În 2019, vânzările automobilelor hibride au depășit vânzările automobilelor pe bază de carburanți tradiționali "Padure fermecată". Principalele evenimente din 2018 Camioanele vor putea traversa mai rapid frontiera moldoveneascăCu privire la "a doua venire" și controlul asupra sistemului bancar din MoldovaPrivatizarea Air Moldova: 2000 vs 2018. De găsit 10 diferențe!Șeful oficiului USAID în Moldova, Karen Hilliard: ”Promovăm ideea că vinificația și piața turistică sunt un tot întreg”Tainele pieței valutare moldovenești - 201715 ani ai businessului leasing în Moldova: spre extindere prin diversificareLeul moldovenesc vs Geopolitica. Ce spune cursul valutar despre autorități, business și procesele mondiale 10 ani de la începutul construcției terminalelor Trans – Oil în portul Giurgiulești200 mil USD din buzunarul consumatorilor pentru executarea directivelor europene?Pe cine apără noua redacție a legii privind comerțul intern?Piața VMS 2014 – 2016: Ministerul Finanțelor calculează pierderile, investitorii – veniturile Nimeni nu va fi scutit și fiecare va plătiO încercarea atentă de traversare a zonei moartePiața VMS: Ministerul Finanțelor este în goană după bani, investitorii – după profit. Și unii și alții trebuie să fie pregătiți pentru orice. Banii care pot fi spălați...Fenix cu capital arabIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Cele mai scumpe branduri din Moldova in 2011.

Cele mai scumpe branduri din Moldova in 2011.

 Agentia ucraineana MPP Consulting a publicat pentru a doua oara ratingul brandurilor moldovenesti. Metodologia calcularii valorii brandului se bazeaza pe aprecierile bazei financiare a activitatii companiei, care foloseste acest brand. Valoarea brandului include in sine costul marcii comerciale fara a lua in calcul si capacitatea de producere, infrastructura companiei, patentul, inventiile si alte valori materiale sau intelectuale. In rating au intrat brandurile create in Moldova sau pentru marfurile/serviciile moldovenesti. Valoarea lor variaza intre 0,44 mln USD, pana la 31 mln dolari americani.

 
Al doilea an consecutiv top 50 este condus de brandul Cricova. Intr-un an valoarea acestuia a crescut de 2,6 ori. Printre primele zece cele mai scumpe branduri din Moldova, valoarea cumulativa a carora este de circa 105 mln dolari americani, se numara Purcari, Bucuria, Chisinau, Aroma,  «Букет Молдавии, Moldcell, VictoriaBank, MAIB, Bostavan. Sase din cele zece branduri reprezinta piata bauturilor alcoolice si slab alcoolizate.  
 
Pozitionarea
in rating, 2011
Pozitionarea
in rating, 2011
Brand
Valoarea brandului in 2011, mln USD
Valoarea brandului in 2010, mln USD
Dinamica, %
1
1
Cricova
31
12
+158,3
2
8
Purcari
17
4,4
+286,4
3
2
Bucuria
11,2
9
+24,4
4
3
Chisinau
10,4
8,5
+22,3
5
4
Aroma
7,3
7
+4,3
6
5
Buket Moldavii
7
6,7
+4,5
7
7
Moldcell
6,3
4,5
+40
8
6
VictoriaBank
5,5
5,2
+5,8
9
12
MAIB
4,7
3,2
+46,9
10
9
Bostavan
4,6
4
+15
Sursa: MPP Consulting
 
In topul celor mai scumpe 50 de branduri au mai intrat Kvint – 4,4 mln. ($3,25 mln.); Green Hill – $4 mln ($3,55 mln); Moldtelecom – $3,9 mln ($2,7 mln); Domnita – $3,2 mln ($0,8 mln); Unite – $2,8 mln ($2,4 mln); Acorex – $2,4 mln ($1,1 mln); Zorile – $2,1 mln ($1,85 mln); Dionis Club – $1,9 mln ($1,4 mln); Nr1 – $1,8 mln ($0,98 mln); Moldinconbank – $1,6 mln ($1,08 mln); Lapmol – $1,3 mln ($0,89 mln); Carmez - $1,24 mln ($ 1,22 mln); Maximum - $1,17 mln ($0,9 mln); Bomba - $1,14 mln ($1,55 mln.); Spicul de Aur - $1,12 mln ($ 0,58 mln.) si altele. Ultima pozitie in rating este ocupata de brandul Nefis, valoarea caruia a fost estimate la  $0,44 mln ($0,43 mln).