Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Octombrie, a.2020Cum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaÎn ce măsură poate fi combinată grija pentru sănătatea națiunii și veniturile bugetare de la viciiOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalValeriu Lazăr: Cea mai neinspirată decizie acum este să concediezi oameniiVa reveni Moldova la reglementarea de stat a prețurilor produselor petroliere?Marin CIOBANU: Noi creăm oportunități pentru dezvoltarea businessului în Moldova și nu doar în zonele economice libere2019: trei pași înainte, doi pași înapoi Plamen MILANOV: Datorită loteriei, într-un singur an, în Republica Moldova au apărut 13 milionariVictor ȘUMILO: În 2019, vânzările automobilelor hibride au depășit vânzările automobilelor pe bază de carburanți tradiționali "Padure fermecată". Principalele evenimente din 2018 Camioanele vor putea traversa mai rapid frontiera moldoveneascăCu privire la "a doua venire" și controlul asupra sistemului bancar din MoldovaPrivatizarea Air Moldova: 2000 vs 2018. De găsit 10 diferențe!Șeful oficiului USAID în Moldova, Karen Hilliard: ”Promovăm ideea că vinificația și piața turistică sunt un tot întreg”Tainele pieței valutare moldovenești - 201715 ani ai businessului leasing în Moldova: spre extindere prin diversificareLeul moldovenesc vs Geopolitica. Ce spune cursul valutar despre autorități, business și procesele mondiale 10 ani de la începutul construcției terminalelor Trans – Oil în portul Giurgiulești200 mil USD din buzunarul consumatorilor pentru executarea directivelor europene?Pe cine apără noua redacție a legii privind comerțul intern?Piața VMS 2014 – 2016: Ministerul Finanțelor calculează pierderile, investitorii – veniturile Nimeni nu va fi scutit și fiecare va plătiO încercarea atentă de traversare a zonei moartePiața VMS: Ministerul Finanțelor este în goană după bani, investitorii – după profit. Și unii și alții trebuie să fie pregătiți pentru orice. Banii care pot fi spălați...Fenix cu capital arabIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Investițiile în dezvoltarea SRL Transautogaz, care face parte din grupul companiilor Moldovagaz, vor fi de aproximativ 6 mln euro până în 2023.

Investițiile în dezvoltarea SRL Transautogaz, care face parte din grupul companiilor Moldovagaz, vor fi de aproximativ 6 mln euro până în 2023.

Subiectul a fost discutat în cadrul ședinței de lucru în format lărgit al Moldovagaz, la care a fost examinat planul de dezvoltare al Transautogaz pentru 2020-2023. Lărgirea și modernizarea rețelei proprii de stații de alimentare a automobilelor cu gaz comprimat (SAAGC) este poziționată drept una din prioritățile de dezvoltare ale Transautogaz, întreprinderea din grupul companiilor SA Moldovagaz. Programul investițional al acesteia până la anul 2023 se cifrează la 6 milioane euro. Încă un proiect important este trecerea treptată a transportului comunal și cel public, inclusiv parcului urban de autobuze din Chișinău, la acest tip de combustibil. Președintele consiliului de administrație al Moldovagaz, Vadim Ceban, a menționat că implementarea imperativului respectiv necesită o strategie guvernamentală națională. Autobuzele dotate cu echipament de ardere a gazelor comprimate sunt mult mai ecologice în comparație cu cele cu motoare diesel. Prețul lor de achiziție este ceva mai înalt, însă pe parcursul exploatării acestora primăria municipiului Chișinău ar putea să facă economii de cel puțin de un milion dolari SUA pe an. Șeful Moldovaghaz a atras atenția și asupra faptului că în țările europene, treptat, se interzice transportul cu motoare de tip diesel și a exprimat convingerea că acest proces va viza și Moldova. Potrivit directorului „Transautogaz”, Alexandr Kiseev, realizarea proiectului comun discutat cu primăria municipiului Chișinău presupune construcția pe teritoriul parcului urban de autobuze a unei stații SAAGC cu un buget de 20 milioane lei, banii fiind alocați de întreprindere. Opțiunea alternativă ar putea fi modernizarea rețelei existente de stații și instalarea echipamentului mai sofisticat, care ar permite alimentarea rapidă a transportului de mare tonaj. La momentul actual, rețeaua de stații Transautogaz este compusă din 12 de unități, dintre care 3 se află la nordul țării, 7 în regiunea centrală, inclusiv capitala, și 2 la sud. În cazul municipiului Chișinău, clienții de bază ai întreprinderii sunt companiile de taxi. Programul de dezvoltare presupune construcția a 5 stații noi și modernizarea a 6 dintre cele existente. Totodată, se va investi și în crearea centrelor de deservire și reutilare a transportului cu echipament de ardere a gazelor naturale. Potrivit datelor oficiale, în Moldova sunt înregistrate cca 20 de mii de unități de transport, dotate cu echipament de ardere a gazelor naturale comprimate. Conform prognozelor economiștilor, consumul global de gaze naturale în cazul transportului va crește până la anul 2040 cu 160% și va atinge cifra de 360 mlrd de metri cubi pe an. //27.05.2020 — InfoMarket.

Noutați dupa tema