Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2020Cum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaÎn ce măsură poate fi combinată grija pentru sănătatea națiunii și veniturile bugetare de la viciiOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalValeriu Lazăr: Cea mai neinspirată decizie acum este să concediezi oameniiVa reveni Moldova la reglementarea de stat a prețurilor produselor petroliere?Marin CIOBANU: Noi creăm oportunități pentru dezvoltarea businessului în Moldova și nu doar în zonele economice libere2019: trei pași înainte, doi pași înapoi Plamen MILANOV: Datorită loteriei, într-un singur an, în Republica Moldova au apărut 13 milionariVictor ȘUMILO: În 2019, vânzările automobilelor hibride au depășit vânzările automobilelor pe bază de carburanți tradiționali "Padure fermecată". Principalele evenimente din 2018 Camioanele vor putea traversa mai rapid frontiera moldoveneascăCu privire la "a doua venire" și controlul asupra sistemului bancar din MoldovaPrivatizarea Air Moldova: 2000 vs 2018. De găsit 10 diferențe!Șeful oficiului USAID în Moldova, Karen Hilliard: ”Promovăm ideea că vinificația și piața turistică sunt un tot întreg”Tainele pieței valutare moldovenești - 201715 ani ai businessului leasing în Moldova: spre extindere prin diversificareLeul moldovenesc vs Geopolitica. Ce spune cursul valutar despre autorități, business și procesele mondiale 10 ani de la începutul construcției terminalelor Trans – Oil în portul Giurgiulești200 mil USD din buzunarul consumatorilor pentru executarea directivelor europene?Pe cine apără noua redacție a legii privind comerțul intern?Piața VMS 2014 – 2016: Ministerul Finanțelor calculează pierderile, investitorii – veniturile Nimeni nu va fi scutit și fiecare va plătiO încercarea atentă de traversare a zonei moartePiața VMS: Ministerul Finanțelor este în goană după bani, investitorii – după profit. Și unii și alții trebuie să fie pregătiți pentru orice. Banii care pot fi spălați...Fenix cu capital arabIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Guvernul Moldovei a prelungit cu încă 6 luni, până la 31 decembrie, termenul de import a produselor petroliere prin regiunea transnistreană.

Guvernul Moldovei a prelungit cu încă 6 luni, până la 31 decembrie, termenul de import a produselor petroliere prin regiunea transnistreană.

Cabinetul de Miniștri a operat modificările respective în hotărârea sa anterioară „Cu privire la unele aspecte de introducere a produselor petroliere prin frontiera de est”, pentru a prelungi cu încă 6 luni termenul limită pentru importul produselor petroliere prin punctul de control Novosaviţkaia-Cuciurgan, stabilit anterior până la data de 30 iunie 2020, cu posibilitatea de vămuire la postul vamal “Bender 2”. Această decizie a fost luată de Cabinetul de Miniștri pentru a susține agenții economici din regiunile de est ale Moldovei, precum și pentru a asigura regiunea cu produse petroliere. Se menţionează că, aceste proceduri vor fi sistate, în cazul în care până la expirarea celor 6 luni va fi instituit controlul comun în punctul de trecere a frontierei de stat „Novosaviţkaia-Cuciurgan”. De remarcat că hotărârea de Guvern nr. 1232 din 9 noiembrie 2016 „Cu privire la unele aspecte de introducere a produselor petroliere prin frontiera de est” reglementează mecanismul prin care autoritățile moldovenești controlează și percep taxe vamale pentru importul de produse petroliere prin punctual de control Novosaviţkaia-Cuciurgan. Anterior, InfoMarket a scris că, după semnarea la 30 martie 2012 a unei hotărâri de protocol pentru reluarea circulației trenurilor de marfă prin regiunea transnistreană, produsele petroliere au fost transportate în regim de export /import pentru regiunea transnistreană prin punctele de control al frontierei de stat Colbasna-Slobodca și Novosaviţkaia-Cuciurgan, amplasate pe tronsonul transnistrean al frontierei moldo-ucrainene. Totodată, din august 2016, autorităţile din Ucraina au sistat importul produselor petroliere pentru regiunea transnistreană prin intermediul căilor ferate, prin punctele de trecere „Slobodca” şi „Cuciurgan”, iar această decizie a avut un impact negativ asupra activității economice din regiune. Traficul produselor petroliere a fost redirecţionat prin punctul de trecere „Ocniţa", ulterior acestea sunt transportate la staţiile de cale ferată „Rîbniţa” şi „Bender 2". După discuțiile cu autoritățile ucrainene și acordurile încheiate în cadrul grupurilor de lucru de profil privind transportul feroviar și vamal de la Chișinău și Tiraspol, precum și pe baza solicitărilor importatorilor de combustibil, Guvernul Moldovei la 9 noiembrie 2016 a permis companiilor să importe din nou produse petroliere prin regiunea transnistreană, prin stație „ Bender-2 ”, temporar, până la 31 decembrie 2016. Apoi, această perioadă a fost prelungită la fiecare 6 luni și această practică de prelungire a termenului cu 6 luni continuă până în prezent. //25.06.2020 — InfoMarket.

Noutați dupa tema