Noutaţi

Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierDatele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Ianuarie, a.2021Anul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaÎn ce măsură poate fi combinată grija pentru sănătatea națiunii și veniturile bugetare de la viciiOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalValeriu Lazăr: Cea mai neinspirată decizie acum este să concediezi oameniiVa reveni Moldova la reglementarea de stat a prețurilor produselor petroliere?Marin CIOBANU: Noi creăm oportunități pentru dezvoltarea businessului în Moldova și nu doar în zonele economice libere2019: trei pași înainte, doi pași înapoi Plamen MILANOV: Datorită loteriei, într-un singur an, în Republica Moldova au apărut 13 milionariVictor ȘUMILO: În 2019, vânzările automobilelor hibride au depășit vânzările automobilelor pe bază de carburanți tradiționali "Padure fermecată". Principalele evenimente din 2018 Camioanele vor putea traversa mai rapid frontiera moldoveneascăCu privire la "a doua venire" și controlul asupra sistemului bancar din MoldovaPrivatizarea Air Moldova: 2000 vs 2018. De găsit 10 diferențe!Șeful oficiului USAID în Moldova, Karen Hilliard: ”Promovăm ideea că vinificația și piața turistică sunt un tot întreg”Tainele pieței valutare moldovenești - 201715 ani ai businessului leasing în Moldova: spre extindere prin diversificareLeul moldovenesc vs Geopolitica. Ce spune cursul valutar despre autorități, business și procesele mondiale 10 ani de la începutul construcției terminalelor Trans – Oil în portul Giurgiulești200 mil USD din buzunarul consumatorilor pentru executarea directivelor europene?Pe cine apără noua redacție a legii privind comerțul intern?Piața VMS 2014 – 2016: Ministerul Finanțelor calculează pierderile, investitorii – veniturile Nimeni nu va fi scutit și fiecare va plătiO încercarea atentă de traversare a zonei moartePiața VMS: Ministerul Finanțelor este în goană după bani, investitorii – după profit. Și unii și alții trebuie să fie pregătiți pentru orice. Banii care pot fi spălați...Fenix cu capital arabIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Situația de la Aeroportul Internațional Chișinău, la aproape un an de pandemie

Situația de la Aeroportul Internațional Chișinău, la aproape un an de pandemie

În contextul informațiilor apărute public referitoare la organizarea urgentă a ședinței CSS unde va fi discutată situația Aeroportului Internațional Chișinău, compania vine cu îndemnul către autorități și persoane cu funcții de răspundere să examineze situația la rece și să nu se conducă de emoții sau abordări populiste.

Compania este deschisă să furnizeze toată informația necesară autorităților, inclusiv CSS, pentru a putea aborda subiectul în plenitudinea sa, luându-se în calcul și poziția agentului economic.

Anul 2020, dar și 2021, sunt o mare provocare pentru Aeroportul International Chișinău, activitatea căruia a fost și continuă să fie periclitată atât de situația pandemică, cât și de atitudinea inadecvată a autorităților față de concesionarul aeroportului.

Cu toate acestea, „Avia Invest” rămâne în continuare compania care a reușit, într-o perioadă scurtă, să transforme un aeroport ruinat în unul modern și competitiv cu cele din regiune.

Peste 650 de angajați ai „Avia Invest” au continuat să muncească în această perioadă de criză, administrația păstrând atât salariile lor, cât și activitatea operațională a aeroportului.

Lupta continuă a autorităților cu „Avia Invest”, tot mai dură chiar și în timpul pandemiei, a subliniat încă o dată scopurile meschine pe care le au guvernanții în raport cu administrația aeroportului.

În 2020, fiind loviți în plin de criza pandemică, iar activitatea - redusă la minimum, guvernarea a decis să preia ilegal o parte din veniturile companiei prin taxe artificiale aplicate abuziv și contrar prevederilor stabilite în contractul de concesiune. În prezent, această ilegalitate reprezintă un subiect important în cazul de arbitraj internațional de la Stockholm împotriva Republicii Moldova, înaintat de acționarul.

În timp ce guvernele din țările din toate lume oferă suport companiilor din domeniul transportului aerian, indiferent că sunt private sau de stat, prin reduceri de taxe, compensații pentru salariați și ajutoare financiare necesare, autoritățile de la Chișinău lovesc cu bâta în industria care aduce venituri de milioane în bugetul de stat.

Doar în anul 2019, taxele plătite de către „Avia Invest” către Autoritatea Aeronautică Civilă au constituit peste 100 milioane de lei, iar în anul 2020 – mai mult de 67 milioane de lei. În timp ce valoarea totală a altor plăți și impozite virate în bugetul de stat în anul 2020 au depășit încă 53 milioane de lei. Faptul că anumite plăți sunt operate cu întârziere și cu nerespectarea termenelor stabilite este o consecință directă a pandemiei mondiale COVID-19 în complex cu acest comportament inadecvat al autorităților în raport cu administrația aeroportului.

Totodată, subliniem faptul că salariile celor peste 650 de angajați ai „Avia Invest” au fost achitate integral cu fondul salarial mai mult de 90 milioane de lei, fiind plătite și impozitele aferente la buget. Compania „Avia Invest” continuă să activeze în regim normal și pe timp de pandemie, păstrând siguranța zborurilor, întreținerea și mentenanța infrastructurii aeroportului și efectuarea tuturor măsurilor sanitare în timpul pandemiei.

Comparativ cu alte aerogări din regiune, Aeroportul Internațional Chișinău efectuează doar zboruri internaționale, fiind afectat și mai mult de măsurile de restricție impuse de țările vecine în raport cu Republica Moldova. Doar în martie-decembrie 2020, pierderile suferite de companiile din domeniul transportului aerian din Republica Moldova au ajuns la aproape jumătate de miliard de lei, iar traficul de pasageri s-a micșorat mai mult de trei ori. Cu toate acestea, „Avia Invest” continuă să implementeze proiectele de dezvoltare și modernizare a aeroportului, să asigure efectuarea zborurilor în maximă siguranță, să presteze servicii de calitate pentru pasageri și să-și onoreze toate obligațiile față de stat.

Noutați dupa tema