Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2020Cum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaÎn ce măsură poate fi combinată grija pentru sănătatea națiunii și veniturile bugetare de la viciiOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalValeriu Lazăr: Cea mai neinspirată decizie acum este să concediezi oameniiVa reveni Moldova la reglementarea de stat a prețurilor produselor petroliere?Marin CIOBANU: Noi creăm oportunități pentru dezvoltarea businessului în Moldova și nu doar în zonele economice libere2019: trei pași înainte, doi pași înapoi Plamen MILANOV: Datorită loteriei, într-un singur an, în Republica Moldova au apărut 13 milionariVictor ȘUMILO: În 2019, vânzările automobilelor hibride au depășit vânzările automobilelor pe bază de carburanți tradiționali "Padure fermecată". Principalele evenimente din 2018 Camioanele vor putea traversa mai rapid frontiera moldoveneascăCu privire la "a doua venire" și controlul asupra sistemului bancar din MoldovaPrivatizarea Air Moldova: 2000 vs 2018. De găsit 10 diferențe!Șeful oficiului USAID în Moldova, Karen Hilliard: ”Promovăm ideea că vinificația și piața turistică sunt un tot întreg”Tainele pieței valutare moldovenești - 201715 ani ai businessului leasing în Moldova: spre extindere prin diversificareLeul moldovenesc vs Geopolitica. Ce spune cursul valutar despre autorități, business și procesele mondiale 10 ani de la începutul construcției terminalelor Trans – Oil în portul Giurgiulești200 mil USD din buzunarul consumatorilor pentru executarea directivelor europene?Pe cine apără noua redacție a legii privind comerțul intern?Piața VMS 2014 – 2016: Ministerul Finanțelor calculează pierderile, investitorii – veniturile Nimeni nu va fi scutit și fiecare va plătiO încercarea atentă de traversare a zonei moartePiața VMS: Ministerul Finanțelor este în goană după bani, investitorii – după profit. Și unii și alții trebuie să fie pregătiți pentru orice. Banii care pot fi spălați...Fenix cu capital arabIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Sfaturi utile și recomandări pentru iarnă conducătorilor auto de la compania BEMOL

Sfaturi utile și recomandări pentru iarnă conducătorilor auto de la compania BEMOL

În perioada rece a anului, siguranța în trafic este o prioritate. Compania Bemol îndeamnă șoferii să întreprindă măsuri de precauție și să-și pregătească automobilele pentru iarnă. Mai jos veți găsi un set de recomandări și sfaturi utile, scopul cărora este de a facilita trecerea de la perioada de vară la cea de iarnă pentru toți posesorii de automobile.
O măsura care vine să sporească siguranţa rutieră în perioada rece a anului, condiționată de vizibilitatea redusă (ceață, ploi, lapoviță, etc), este aprinderea farurilor în fază scurtă. Între 1 noiembrie şi 31 martie este obligatorie pornirea farurilor în regim de „întâlnire”.

Spre a evita deficiențele tehnice și situațiile de accident, dar și pentru o bună funcționabilitate și randament maxim, este necesar să efectuați o revizie tehnică deplină a automobilului Dvs. În acest sens, am structurat direcțiile principale de urmat.

Anvelopele

Este necesar ca anvelopele să fie adaptate la condițiile de iarnă și să corespundă nivelului de aderență cu drumurile ude/ cu polei, etc. Vă indicăm să schimbați anvelopele uzate/de vară/ inclusiv cele All Season (mai ales dacă sunt tocite) pe anvelope de iarnă, chiar dacă aceasta implică o cheltuială în plus.

Șoferii care vor ignora această indicație riscă să fie amendați. Conform Hotărârii Guvernului R. Moldova nr. 931 din 31 decembrie 2009, în perioada 1 decembrie – 31 martie, conducătorii auto sunt obligaţi să-şi adapteze cauciucurile la noile condiţii de trafic (condiții de iarnă).

Bateria

Bateria este mult mai solicitată iarna, din motiv că pornirea motorului necesită un curent de 2-3 ori mai mare decât vara, iar din cauza frigului vâscozitatea uleiului este mai mare şi motorul este turat mai greu de demaror. Temperaturile joase pot diminua puterea bateriei până la 50%. Dacă bateria maşinii este mai veche de trei ani, testaţi-o la un service autorizat și asiguraţi-vă că nu există urme de coroziune. La fel, vă recomandăm să nu suprasolicitați utilajele electronice, farurile, climatizatorul de la bordul automobilului fără să fie strict necesar, fapt care v-ar ajuta să economisiți resursele bateriei un timp mai îndelungat.

Instalația de alimentare la motor

Mai jos găsiți un set de recomandări tehnice cu privire la întreținerea sistemului de alimentare a motorului:

Rezervorul si conductele
Verificarea rezervorului și controlul stării conductelor se efectuează la un parcurs de 15000-20000 km și se curăță la necesitate.
Este necesară verificarea etanșeității rezervorului și conductelor, a racordurilor de contact cu elementele componente.
Filtrul de aer
Se suflă cu aer comprimat la fiecare 5000 km (în condiții de lucru cu mediu de praf, la 2500 km), iar la 15000-20000 km, respectiv la 10000 km, filtrul se înlocuiește.
Filtrul de combustil
Se curăță de impurități la fiecare 5000 km, iar la 10000 – 15000 km filtrul se înlocuiește.
Pompa de alimentare
Este necesară demontarea filtrului decantor, spălarea în solvent și suflarea cu aer a tuturor orificiilor.
Efectuarea controlului stării organelor componente (fisuri, deformări) cu înlocuirea celor defectate.
Verificarea etanșeității supapelor
Pentru motoarele cu aprindere prin scînteie se solicită controlul periodic al sistemului de injecție sau al carburatorului.

La motoarele cu aprindere prin compresie se cere efectuarea controlului periodic în atelier specializat a etanșeității şi presiunii de injectare la pompa de injecţie.

Uleiul de motor

O etapă semnificativă în pregătirea automobilului pentru perioada rece este verificarea uleiului de motor. Cea mai comună intervenţie la acest capitol este schimbul de ulei, pentru o lubrifiere corespunzătoare a motorului. Uleiurile de motor posedă diferite grade de vâscozitate. La temperaturi scăzute, uleiul devine mai vâscos, iar un ulei vâscos nu circulă bine în motor la pornire, lipsa de lubrifiere suficentă cauzând grave defecțiuni ale motorului. Dacă uleiul este prea gros, motorul nu va fi lubrifiat în mod corespunzator. De asemenea, uleiul uzat nu va circula la fel de bine ca unul curat.
Pentru a evita acest lucru, vă îndemnăm să schimbați uleiul de motor cu unul adaptat necesităților specifice perioadei reci a anului. Chiar dacă acest ulei se va răci, motorul oricum va fi lubrifiat în mod adecvat.
Determinarea tipului de ulei de motor potrivit automobilului Dvs. pe timp de iarnă se face citind manualul de instrucțiuni, în care sunt punctate recomandări pentru climate și temperaturi diferite. De obicei, mașinile moderne folosesc uleiuri 5W-30, 10W-30 sau 10W-40.
În mod obligatoriu, la schimbarea uleiului de motor trebuie schimbat și filtrul de ulei, susceptibil depunerilor de impurități.

Antigelul

Acordați o atenție deosebită concentraţiei de antigel din sistemul de răcire al maşinii. De aceea, înainte de a procura un antigel, verificați temperatura de îngheţ a acestuia şi concentraţia potrivită. Puteţi verifica compoziţia amestecului din radiator, folosind un tester de antigel (îl puteți obține la orice service centru). Dacă amestecul nu este echilibrat, ajustaţi-l adăugând apă sau antigel, după necesitate.

Notă: Nu turnaţi niciodată antigel sau apă rece în circuitul de răcire al motorului fierbinte! Aceasta poate distruge motorul instantaneu.

Ștergătoarele și lichidul pentru curățarea parbrizului

Precipitațiile, impuritățile din mediu și lumina naturală redusă diminuează considerabil vizibilitatea pe timp de iarnă. De aceea este necesar ca ștergătoarele de parbriz să fie într-o stare bună. În mediu, durata de utilitate a unui ștergător de parbriz este un de an. Dacă lamelele unui ștergător sunt vechi, înlocuiți-le, iar dacă ștergătoarele sunt uzate – procurați altele noi.
Verificați de asemenea rezervorul lichidului pentru curățarea parbrizului. Supliniți-l în permanență cu cantitatea necesară de lichid pentru curățare, adaptat pentru perioada rece a anului.

Înainte de sosirea iernii, orice șofer trebuie să echipeze autoturismul cu utilaj auxiliar, dar necesar în condițiile climaterice reci:
cabluri pentru alimentarea bateriei
trusă de lanţuri adecvată dimensiunii cauciucurilor maşinii
o perie pentru zăpadă
raclete pentru gheaţa de pe geamuri
spray pentru dezgheţarea încuietorilor
mănuşi
rezerve pentru lichidul de spălare a parbrizului
o plapumă

BEMOL a intrat în perioada pregătirilor de iarnă și a început distribuirea combustibilului, conceput pentru perioada rece a anului. În prezent, la stațiile BEMOL se comercializează combustibil, elaborat să asigure funționarea normală a motorului în condiții de până la -18C. În scurt timp va începe comercializarea combustibilului Bemax Winter Diesel, care garantează funcționarea normală a motorului și în condiții de până la -25C.

Noutați dupa tema