PR-ul moldovenesc iese din umbră

PR-ul moldovenesc iese din umbră

16 martie 2017, prima Agenție de PR din Moldova – PARC Communications celebrează 13 ani. Această cifră ni s-a părut deosebită prin a privi PR-ul moldovenesc dintr-o altă perspectivă. Pentru început ne-am inspirat din pelicula „13 prieteni ai lui Ocean” și vizual scoatem din umbră echipa agenției, emblematic utilizând #PARC’S 13.


Analizând cei 13 ani de activitate ai Agenției, vedem că, PR-ul moldovenesc, în cele din umră devine vizibil, ieșind din umbră și intensificându-și impactul ca și instrument de sporire a reputației. Așa cum, s-a intensificat și trend-ul de a institui PR-ul ca parte a strategiei campaniilor locale, totodată obținând rol principal pe pozițiile de management.

Veniturile de bază ale PR-ului moldovenesc se obțin din proiecte ale donatorilor străini. Portofoliul agenției PARC Communications constituie 70 la sută din acest tip de clienți. Anvergura campaniilor de comunicare
pentru proiectele internaționale asigură investiții în perfecționarea personalului precum și dezvoltarea per total a agenției. În ultimii ani, numărul acestor proiecte este în continuă creștere și atrage implicarea a tot mai
multe agenții de PR, care obligate să concureze cu agențiile multinaționale au sporit calitatea serviciilor prestate, corespunzând tot mai mult la cerințele clienților internaționali.

Serviciile de PR acordate sectorului de business asigură doar 30 la sută din venituri. Totuși, vorbind despre cota prezenței în portofoliu, business-ul asigură 80 la sută dintre clienți. Invocând Principiul Pareto ar trebui să reflectăm asupra eficienței muncii noastre (în care 20% eforturi asigură 80% rezultat în comparație cu 80% eforturi și rezultatul de 20%). În schimb, provocarea pe care o oferă clienții din business se materializează prin șansa de a dezvolta proiecte creative, ieșite din tipare, cu o cotă înaltă de adrenalină.
 
Fiecare antreprenor moldovean vrea să își asigure singur partea de PR (in-house). Lunar primim solicitări de a recomanda specialiști de PR, de cele mai dese ori sunt solicitați oameni multifuncționali, care să scrie, în cel puțin două limbi, să cunoască și să interacționeze cu o rețea mare de jurnaliști, să poată organiza evenimente, concepe strategii și multe alte abilități. Noi suntem deschiși să angajăm astfel de oameni, de aceea prioritar investim în echipa noastră.

#PARC’S 13 fapte din umbră
 
Ce a rămas în umbra celor 13 ani de activitate ai PR-agency PARC Communications:

Managerii noștri au răspuns operativ la cel puțin 1500 de mailuri, primite după miezul nopții

Am organizat mai bine de 60 de campanii anti-criză pentru a proteja reputația clienților noștri, neluând în calcul micile atacuri în presă sau pe rețelele sociale

Am organizat cel puțin 24 de evenimente în aer liber sub ploaie, asigurând buna dispoziție atât pentru client cât și pentru participanți

Categoric am refuzat la toate cele 16 solicitări de „PR negru” și suntem mândri că în cel puțin 12 situații am convins să mergem pe „PR - ul alb”

13 ani nu ne-am schimbat misiunea continuând să dăm pentru

O faptă bună – Un renume bun!

Noutați dupa tema