Noutaţi

Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierDatele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Ianuarie, a.2021Anul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaÎn ce măsură poate fi combinată grija pentru sănătatea națiunii și veniturile bugetare de la viciiOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalValeriu Lazăr: Cea mai neinspirată decizie acum este să concediezi oameniiVa reveni Moldova la reglementarea de stat a prețurilor produselor petroliere?Marin CIOBANU: Noi creăm oportunități pentru dezvoltarea businessului în Moldova și nu doar în zonele economice libere2019: trei pași înainte, doi pași înapoi Plamen MILANOV: Datorită loteriei, într-un singur an, în Republica Moldova au apărut 13 milionariVictor ȘUMILO: În 2019, vânzările automobilelor hibride au depășit vânzările automobilelor pe bază de carburanți tradiționali "Padure fermecată". Principalele evenimente din 2018 Camioanele vor putea traversa mai rapid frontiera moldoveneascăCu privire la "a doua venire" și controlul asupra sistemului bancar din MoldovaPrivatizarea Air Moldova: 2000 vs 2018. De găsit 10 diferențe!Șeful oficiului USAID în Moldova, Karen Hilliard: ”Promovăm ideea că vinificația și piața turistică sunt un tot întreg”Tainele pieței valutare moldovenești - 201715 ani ai businessului leasing în Moldova: spre extindere prin diversificareLeul moldovenesc vs Geopolitica. Ce spune cursul valutar despre autorități, business și procesele mondiale 10 ani de la începutul construcției terminalelor Trans – Oil în portul Giurgiulești200 mil USD din buzunarul consumatorilor pentru executarea directivelor europene?Pe cine apără noua redacție a legii privind comerțul intern?Piața VMS 2014 – 2016: Ministerul Finanțelor calculează pierderile, investitorii – veniturile Nimeni nu va fi scutit și fiecare va plătiO încercarea atentă de traversare a zonei moartePiața VMS: Ministerul Finanțelor este în goană după bani, investitorii – după profit. Și unii și alții trebuie să fie pregătiți pentru orice. Banii care pot fi spălați...Fenix cu capital arabIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Danube Logistics Holding BV condamnă tentativa de preluare ilegală a controlului asupra Portului Internațional Liber Giurgiulești

Danube Logistics Holding BV condamnă tentativa de preluare ilegală a controlului asupra Portului Internațional Liber Giurgiulești

La 25 februarie 2021, executorul judecătoresc Roman Talmaci, prin încheierea sa și la cererea
societății Bemol Retail SRL, a instituit de facto, în mod abuziv și ilegal, administrarea silită asupra
societății Danube Logistics SRL (Danube Logistics), sub pretextul de încasare a unei datorii de la unul
din beneficiarii societății. Administrarea silită a fost instituită in cele mai triste tradiții ale atacurilor
raider din Moldova, vineri seara, fără a ne informa și pentru a ne lipsi de posibilitatea de a reacționa.

Executorul judecătoresc a ignorat cu vehemență faptul că asociatul unic al societății moldovenești
este compania olandeză Danube Logistics Holding BV (Danube Olanda), iar beneficiarul principal al
cotei-părți sociale deţinute de Danube Olanda în cadrul Danube Logistics este Banca Europeană
pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD). Conform unui acord de participațiune, BERD este în
prezent titularul dreptului asupra 65% din încasările din eventualele vânzări de părți sociale şi din
dividendele pe care Danube Olanda le obţine în baza participaţiunii sale în Danube Logistics.

Mathias von Tucher, Directorul Danube Olanda, vine cu următoarea declaraţie: “Condamnăm şi
contestăm în instanţa de judecată acţiunile scandaloase ale executorului judecătoresc, care pot fi
calificate drept o expropriere voalată a unuia din cele mai importante proiecte de investiţii străine
directe în Republica Moldova. Facem un apel urgent către instituţiile de stat ale Republicii Moldova,
ca acestea să asigure respectarea statului de drept şi să protejeze interesele societăţii Danube
Logistics Holding BV, ale BERD şi ale altor părţi care deţin interese legitime în cadrul Danube
Logistics.”

Procedurile judiciare moldovenești care stau la baza creanței executate de Roman Talmaci nu au nicio
legătură cu Danube Logistics şi Danube Olanda și fac obiectul unei plângeri admise spre examinare la
Curtea Europeană a Drepturilor Omului. Aceste două societăţi cu răspundere limitată nu deţin active
ale Debitorului Bemol şi nu poartă răspundere pentru nicio datorie personală a acestuia.

Controlul asupra Bemol este deţinut de un fost investitor al Danube Logistics – cetăţeanul azer Rafiq
Aliyev. Începând cu anul 2014, atât instanţe de judecată internaţionale cât şi cele din Republica
Moldova au respins numeroase acţiuni ale societăţilor lui Aliyev, prin care acestea cereau anularea
vânzării cotelor lor părți din cadrul Danube Logistics către Danube Olanda în 2011. Din luna
septembrie 2019, Bemol, prin intermediul executorilor judecătorești, întreprinde tentative de a
dobândi controlul asupra cotei-părți sociale deținute de Danube Olana în Danube Logistics.

Portul Internaţional Liber Giurgiuleşti facilitează anual comerţul internațional al societăţilor
moldoveneşti cu peste 50 de ţări. În prezent, portul este utilizat în special pentru exportul produselor
agricole şi importul produselor petroliere, cărbunelui, îngrăşămintelor şi materialelor de construcţie.

Noutați dupa tema