Noutaţi

Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierDatele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Ianuarie, a.2021Anul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaÎn ce măsură poate fi combinată grija pentru sănătatea națiunii și veniturile bugetare de la viciiOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalValeriu Lazăr: Cea mai neinspirată decizie acum este să concediezi oameniiVa reveni Moldova la reglementarea de stat a prețurilor produselor petroliere?Marin CIOBANU: Noi creăm oportunități pentru dezvoltarea businessului în Moldova și nu doar în zonele economice libere2019: trei pași înainte, doi pași înapoi Plamen MILANOV: Datorită loteriei, într-un singur an, în Republica Moldova au apărut 13 milionariVictor ȘUMILO: În 2019, vânzările automobilelor hibride au depășit vânzările automobilelor pe bază de carburanți tradiționali "Padure fermecată". Principalele evenimente din 2018 Camioanele vor putea traversa mai rapid frontiera moldoveneascăCu privire la "a doua venire" și controlul asupra sistemului bancar din MoldovaPrivatizarea Air Moldova: 2000 vs 2018. De găsit 10 diferențe!Șeful oficiului USAID în Moldova, Karen Hilliard: ”Promovăm ideea că vinificația și piața turistică sunt un tot întreg”Tainele pieței valutare moldovenești - 201715 ani ai businessului leasing în Moldova: spre extindere prin diversificareLeul moldovenesc vs Geopolitica. Ce spune cursul valutar despre autorități, business și procesele mondiale 10 ani de la începutul construcției terminalelor Trans – Oil în portul Giurgiulești200 mil USD din buzunarul consumatorilor pentru executarea directivelor europene?Pe cine apără noua redacție a legii privind comerțul intern?Piața VMS 2014 – 2016: Ministerul Finanțelor calculează pierderile, investitorii – veniturile Nimeni nu va fi scutit și fiecare va plătiO încercarea atentă de traversare a zonei moartePiața VMS: Ministerul Finanțelor este în goană după bani, investitorii – după profit. Și unii și alții trebuie să fie pregătiți pentru orice. Banii care pot fi spălați...Fenix cu capital arabIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Ambasadorul Regatului Țărilor de Jos a efectuat o vizită оn Portul Internațional Liber Giurgiulești

Ambasadorul Regatului Țărilor de Jos a efectuat o vizită оn Portul Internațional Liber Giurgiulești

• 934 mii tone de mărfuri transbordate prin PILG оn 2020, оn pofida restricționării exporturilor de
cereale оn a doua jumătate a anului 2020 din cauza secetei severe și a pandemiei de Coronavirus
• Activitățile din cadrul PILG se desfășoară la cote maxime, cu proiecte de construcții pe ultima sută de
metri, оn curs de desfășurare și altele preconizate pentru viitorul apropriat
• Accesul echitabil al investitorilor la normele de drept оn Republica Moldova este amenințat de
tentativa continuă de expropriere a intereselor economice ale Danube Logistics Holding BV și ale
BERD оn Danube Logistics SRL prin intermediul sistemului de justiție din Republica Moldova

Chișinău, 26 februarie 2021. Operațiunile și proiectele de construcții din cadrul Portul Internațional Liber
Giurgiulești (PILG) au fost subiectele cheie discutate оn timpul vizitei Excelenței Sale dl Roelof van Ees,
Ambasadorul Regatului Țărilor de Jos оn Romвnia și Republica Moldova, și a dlui Floris van Eijk, Șeful Oficiului
Ambasadei Regatului Țărilor de Jos la Chișinău, оn PILG, miercuri 24 februarie. Mathias von Tucher, directorul
general al Danube Logistics SRL, a subliniat că PILG continuă să susțină comerțul internațional al Moldovei оn
pofida provocărilor cauzate de pandemie și, оn special, de reducerea cu 50% a exporturilor de cereale (-250
mii tone comparativ cu anul 2019) din cauza nivelului scăzut al recoltei. Cu toate acestea, PILG a reușit să
оnregistreze un volum de transbordări de 934 mii tone оn 2020, demonstrвnd astfel importanța transportului
liber de mărfuri pe nave maritime și fluviale pentru importatorii și exportatorii moldoveni.

Domnul von Tucher a declarat că procesul de dezvoltare al PILG este оn plină desfășurare, cu noi obiecte оn
curs de construcție: instalațiile de depozitare a etanolului și vinului sunt aproape finalizate, iar lucrările la o
fabrică de presare a uleiului vegetal avansează cu pași rapizi. Pe lвngă acestea, alte două companii rezidente
intenționează să demareze construcția unor depozite de cereale.

Directorul general al Danube Logistics SRL a discutat cu Ambasadorul Regatului Țărilor de Jos și despre
actuala tentativă de expropriere a intereselor economice deținute de Danube Logistics Holding BV și BERD оn
cadrul Danube Logistics SRL, prin intermediul sistemului judiciar moldovenesc. E.S. Domnul Roelof van Ees și-
a exprimat оngrijorarea cu privire la actualele procese de judecată și recentele decizii ale instanțelor de
judecată: „Pentru Republica Moldova este crucial să susțină supremația legii și să protejeze interesele legitime
ale investitorilor străini оn țară. Оn caz contrar, Moldova va rata investițiile străine directe și posibilitatea de a
asigura creșterea economică, care sunt atвt de necesare.”

Danube Logistics SRL, operatorul și investitorul general al Portului Liber Internațional Giurgiulești, este o
societate subsidiară al cărei asociat unic este compania olandeză Danube Logistics Holding BV. Conform unui
acord de participare, BERD are dreptul de a beneficia оn prezent de 65% din venituri din eventuale vвnzări de
părți sociale și din dividende aferente participațiunii deținute de Danube Logistics Holding BV оn Danube
Logistics SRL.

Noutați dupa tema