Noutaţi

Cum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaDatele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 30 Iunie, a.2020În ce măsură poate fi combinată grija pentru sănătatea națiunii și veniturile bugetare de la viciiOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalValeriu Lazăr: Cea mai neinspirată decizie acum este să concediezi oameniiVa reveni Moldova la reglementarea de stat a prețurilor produselor petroliere?Marin CIOBANU: Noi creăm oportunități pentru dezvoltarea businessului în Moldova și nu doar în zonele economice libere2019: trei pași înainte, doi pași înapoi Plamen MILANOV: Datorită loteriei, într-un singur an, în Republica Moldova au apărut 13 milionariVictor ȘUMILO: În 2019, vânzările automobilelor hibride au depășit vânzările automobilelor pe bază de carburanți tradiționali "Padure fermecată". Principalele evenimente din 2018 Camioanele vor putea traversa mai rapid frontiera moldoveneascăCu privire la "a doua venire" și controlul asupra sistemului bancar din MoldovaPrivatizarea Air Moldova: 2000 vs 2018. De găsit 10 diferențe!Șeful oficiului USAID în Moldova, Karen Hilliard: ”Promovăm ideea că vinificația și piața turistică sunt un tot întreg”Tainele pieței valutare moldovenești - 201715 ani ai businessului leasing în Moldova: spre extindere prin diversificareLeul moldovenesc vs Geopolitica. Ce spune cursul valutar despre autorități, business și procesele mondiale 10 ani de la începutul construcției terminalelor Trans – Oil în portul Giurgiulești200 mil USD din buzunarul consumatorilor pentru executarea directivelor europene?Pe cine apără noua redacție a legii privind comerțul intern?Piața VMS 2014 – 2016: Ministerul Finanțelor calculează pierderile, investitorii – veniturile Nimeni nu va fi scutit și fiecare va plătiO încercarea atentă de traversare a zonei moartePiața VMS: Ministerul Finanțelor este în goană după bani, investitorii – după profit. Și unii și alții trebuie să fie pregătiți pentru orice. Banii care pot fi spălați...Fenix cu capital arabIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Agențiile de turism își adaptează ofertele și produsele turistice preferințelor vizitatorilor locali

Agențiile de turism își adaptează ofertele și produsele turistice preferințelor vizitatorilor locali

În noua realitate configurată de pandemia de COVID-19, turismul local ocupă o nișă tot mai mare, iar agenții economici din domeniului turismului din Republica Moldova trebuie să-și ajusteze pachetele turistice conform cererii locale. Readaptarea ofertelor, cu includerea noilor măsuri de siguranță, care permit realizarea călătoriilor au fost principalele subiecte abordate în cadrul webinarului nr. 7 „Pastila după COVID-19 - Răspunsuri la provocările turismului intern”. Sesiunea online a avut loc la inițiativa Agenției de Investiții, administrator al brandului turistic de țară „Pomul Vieții” și promotor al experiențelor turistice autentice, în parteneriat cu Asociația Națională pentru Turism Receptor din Moldova și cu sprijinul Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID, Suedia și UK Aid.

Evenimentul a avut loc în cadrul campaniei naționale #NeamPornit, care continuă cu haștag-ul #Protejați. Aceasta promovează și susține relansarea graduală a turismului autohton prin respectarea măsurilor de protecție necesare pentru prevenirea răspândirii virusului.

Rodica Verbeniuc, director general, Agenția de Investiții: Situația epidemiologică este cu regret incertă și nu ne oferă o stabilitatea, de aceea toți am trecut printr-un exercițiu de regândire al strategiilor. Odată ce  turismul din țara noastră a fost axat cu precădere  pe cel emițător și  receptor, am reconsiderat criza pandemică drept oportunitate pentru a veni cu un sprijin sistemic pentru relansarea turismului intern.   Astfel, în cadrul campaniei naționale #NeamPornit, am elaborat instrumente în susținerea  agențiilor de turism și prestatorilor de servicii turistice, pentru a-și reactualiza produsele, a le ajusta preferințelor și posibilităților cetățenilor noștri, generând un consum intern sporit.”

În cadrul webinarului, „Magenta Consulting” a prezentat rezultatele sondajului național, realizat pe parcursul campaniei #NeamPornit. Studiul a pus accent pe așteptările cetățenilor, cererea reală și oportunitățile din turismul intern și a arătat că 71% din moldoveni sunt interesați să viziteze destinațiile turistice autohtone, iar doi din trei respondenți preferă odihna activă. La studiu au participat 2109 respondenți, cu vârstele cuprinse între 25 și 55 de ani.

Dumitru Slonovschi, director „Magenta Consulting”: „Acesta este un studiu complet care are concluzii interesante pentru agențiile de turism. De exemplu, 56% din respondenți au copii, respectiv sunt interesați de călătorii cu activități pentru cei mici, iar o bună parte nu au automobil și agențiile de turism le pot acorda transport. De asemenea, e important de luat în considerare că mulți nu știu unde pot merge și consideră că nu au ce vizita în Republica Moldova, de aceea trebuie de pus mai mult accent pe informare și promovare.”

Concluziile sondajului sunt un reper pentru agențiile de turism, care încep să includă în ofertele lor locațiile neexplorate, destinații autentice și experiențe turistice inedite:  oenogastronomice, gastronomice, vitivinicole, rurale, agroturistice, de aventură, nostalgice.

Alexandrina Banari, agenția de turism Visit Moldova: „Propunem un șir de activități precum: kayaking pe râul Nistru, plimbările cu bicicleta, drumețiile în Codri și campingul în zone cu defileuri, stânci, cum ar fi cele din nordul țării. Toate aceste activități sunt completate cu excursii la vinării, muzee sau pensiuni pentru ca turiștii locali să aibă parte de un program complex, interesant și memorabil.”

Azbuca Travel este singura agenție care chiar de la începutul pandemiei s-a orientat pe călătoriile virtuale, sonorizate cu istorii și legende specifice locațiilor prezentate.

Fiodor Evstigneev, agenția de turism Azbuca Travel: „Oamenii sunt gata să achite pentru o experiență unică, care să includă activități diverse și degustări, dar și o persoană, care nu doar să îi însoțească, dar să le dezvăluie o nouă Moldovă, să ofere sens și context locațiilor pe care le vizitează.”

Este important ca operatorii din turism să organizeze călătorii în siguranță cu respectarea tuturor normelor de protecție și igienizare, pentru a preveni răspândirea COVID-19.

Mihaela Sîrbu, vinăria Asconi: „La momentul actual, dezinfectăm toate spațiile, monitorizăm starea de sănătate a tuturor angajaților, măsurăm temperatura vizitatorilor, igienizăm cauciucurile mașinilor care intră pe teritoriu, asigurăm dozatoare cu dezinfectante la fiecare terasă și respectăm toate normele necesare pentru siguranța angajaților și vizitatorilor noștri.” 

Campania națională #NeamPornit a fost inițiată la sfârșitul lunii aprilie de către Agenția de Investiții, partener de dezvoltare al sectorului turismului și care promovează Moldova drept o destinație turistică cu experiențe autentice și neexplorate. Inițiativa are ca scop stimularea creării de oferte turistice locale și creșterea consumului produsului intern, în contextul în care, sectorul ospitalității a fost dur lovit de efectele pandemiei de COVID-19. Startul campaniei a fost dat pe rețelele de socializare, pentru a stimula crearea noilor oferte turistice locale și a crește consumul de produs intern, în contextul în care sectorul ospitalității a fost lovit dur de efectele pandemiei. Pentru informații urmăriți pagina de Facebook #NeamPornit și pagina web neampornit.map.md.

Noutați dupa tema