Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2020Cum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaÎn ce măsură poate fi combinată grija pentru sănătatea națiunii și veniturile bugetare de la viciiOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalValeriu Lazăr: Cea mai neinspirată decizie acum este să concediezi oameniiVa reveni Moldova la reglementarea de stat a prețurilor produselor petroliere?Marin CIOBANU: Noi creăm oportunități pentru dezvoltarea businessului în Moldova și nu doar în zonele economice libere2019: trei pași înainte, doi pași înapoi Plamen MILANOV: Datorită loteriei, într-un singur an, în Republica Moldova au apărut 13 milionariVictor ȘUMILO: În 2019, vânzările automobilelor hibride au depășit vânzările automobilelor pe bază de carburanți tradiționali "Padure fermecată". Principalele evenimente din 2018 Camioanele vor putea traversa mai rapid frontiera moldoveneascăCu privire la "a doua venire" și controlul asupra sistemului bancar din MoldovaPrivatizarea Air Moldova: 2000 vs 2018. De găsit 10 diferențe!Șeful oficiului USAID în Moldova, Karen Hilliard: ”Promovăm ideea că vinificația și piața turistică sunt un tot întreg”Tainele pieței valutare moldovenești - 201715 ani ai businessului leasing în Moldova: spre extindere prin diversificareLeul moldovenesc vs Geopolitica. Ce spune cursul valutar despre autorități, business și procesele mondiale 10 ani de la începutul construcției terminalelor Trans – Oil în portul Giurgiulești200 mil USD din buzunarul consumatorilor pentru executarea directivelor europene?Pe cine apără noua redacție a legii privind comerțul intern?Piața VMS 2014 – 2016: Ministerul Finanțelor calculează pierderile, investitorii – veniturile Nimeni nu va fi scutit și fiecare va plătiO încercarea atentă de traversare a zonei moartePiața VMS: Ministerul Finanțelor este în goană după bani, investitorii – după profit. Și unii și alții trebuie să fie pregătiți pentru orice. Banii care pot fi spălați...Fenix cu capital arabIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Aeroportul Internaţional Chişinău а semnat  un contract de cooperare bilaterală cu Aeroportul Manas din Kîrgîzstan.

Aeroportul Internaţional Chişinău а semnat un contract de cooperare bilaterală cu Aeroportul Manas din Kîrgîzstan.

În scopul realizării unui schimb de experienţă, AVIA INVEST SRL a semnat un contract de cooperare bilaterală cu Aeroportul Manas din Kîrgîzstan. În cadrul vizitei întreprinse de Vicepreşedintele pentru Dezvoltare Econimico - Investiţională al Aeroportului Manas, Dl Tokobaev Dair, în Aeroportul Chişinău, a fost semnat un memorandum de colaborare dintre cele două aeroporturi, care prevede conlucrarea în vederea schimbului de experienţă şi căutarea în comun a unui operator aerian, care va crea puntea de legătură spre Europa, prin Chişinău.
Aeroportul Manas este unul dintre cele mai mari şi moderne centre de aviaţie din Asia Centrală, în domeniul deservirii traficului aerian, fiind situat la 23 km nord - vest de capitala Bishkek, Republica Kîrgîzstan. Acesta are o poziţie geografică avantajoasă, fiind amplasat la intersecţia dintre Asia şi Europa.

La data de 31 octombrie 2013, conducerea Aeroportului Manas, împreună cu partenerii săi, au semnat “Memorandumul ce prevede acordarea reducerilor companiilor aeriene”. Scopul acestui acord este dezvoltarea infrastructurii aviatice, şi încurajarea companiilor aeriene pentru deschiderea curselor spre destinaţii noi şi realizarea zborurilor de tranzit prin Aeroportul Internaţional Manas. Astfel, Aeroportul Manas, este de acord să ofere o reducere de 30 – 40% pentru serviciile sale.

Trebuie de menţionat faptul că, AVIA INVEST SRL, la rîndul său, continuă să promoveze politica de atragere a companiilor aeriene. Această politică are ca scop creşterea traficului de pasageri şi susţinerea companiilor aeriene, care lansează curse noi.
In aceeaşi ordine de idei, daca pentru un avion de tip Airbus A320, cu încărcătura de 75%, compania aeriana trebuia sa achite 28,51 euro per pasager tur-retur, politica de atragere implică o reducere de pînă la 11,48 euro. Datorită acestei politici a fost posibilă operarea zborurilor de pe Aeroportul Chişinău de către astfel de companii low-cost precum Wizz Air şi flydubai, şi deschiderea noilor curse ale companiilor aeriene Carpatair şi Meridiana Fly.

Conlucrarea acestor companii are ca scop atragerea transportatorilor aerieni şi lansarea unei curse noi, operate de pe Aeroportul Chişinău spre Aeroportul Manas şi viceversa, care va crea condiţii favorabile duble, şi, care, la rîndul său, va oferi preţuri rezonabile pentru biletele de avion, astfel devenind o condiţie esenţială pentru dezvoltarea traficului aerian pentru cetăţenii Republicii Kîrgîzstan spre Europa, prin Aeroportul Chişinău, şi a cetăţenilor Republicii Moldova spre Asia, prin Aeroportul Manas.

Aeroportul Internaţional Manas are o poziţie geografică avantajoasă fiind amplasat la intersecţia dintre Asia şi Europa. 16 companii aeriene efectuează zboruri pe/de pe Aeroportul Internaţional Manas, dintre care 4 transportatori aerieni internaţionali şi 12 companii aeriene străine. Pe parcursul celor 9 luni ale anului 2013, Aeroportului Internaţional Manas a demonstrat o creştere a traficului total de pasageri în mărime de 26,3%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, constituind 1 752 355 de pasageri.

Aeroportul Internaţional Chişinău este principala poartă aeriană a Republicii Moldova şi pentru al şaselea an consecutiv este desemnat ca fiind “Aeroportul cu cea mai dinamică dezvoltare din ţările CSI”. În prezent, 19 companii aeriene efectuează zboruri charter şi zboruri regulate pe/de pe Aeroportul Internaţional Chişinău spre 29 destinaţii mondiale. Pe Aeroportul Chişinău activează 4 transportatori aerieni naţionali şi 15 companii aeriene străine. Rezultatele celor 9 luni ale anului 2013 demonstrează o creştere a traficului total de pasageri de 5.22% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, constituind 1.005.473 de persoane.