Noutaţi

Plamen MILANOV: Datorită loteriei, într-un singur an, în Republica Moldova au apărut 13 milionariVictor ȘUMILO: În 2019, vânzările automobilelor hibride au depășit vânzările automobilelor pe bază de carburanți tradiționali Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de Septembrie 30 a.2019"Padure fermecată". Principalele evenimente din 2018 Camioanele vor putea traversa mai rapid frontiera moldoveneascăCu privire la "a doua venire" și controlul asupra sistemului bancar din MoldovaPrivatizarea Air Moldova: 2000 vs 2018. De găsit 10 diferențe!Șeful oficiului USAID în Moldova, Karen Hilliard: ”Promovăm ideea că vinificația și piața turistică sunt un tot întreg”Tainele pieței valutare moldovenești - 201715 ani ai businessului leasing în Moldova: spre extindere prin diversificareLeul moldovenesc vs Geopolitica. Ce spune cursul valutar despre autorități, business și procesele mondiale 10 ani de la începutul construcției terminalelor Trans – Oil în portul Giurgiulești200 mil USD din buzunarul consumatorilor pentru executarea directivelor europene?Pe cine apără noua redacție a legii privind comerțul intern?Piața VMS 2014 – 2016: Ministerul Finanțelor calculează pierderile, investitorii – veniturile Nimeni nu va fi scutit și fiecare va plătiO încercarea atentă de traversare a zonei moartePiața VMS: Ministerul Finanțelor este în goană după bani, investitorii – după profit. Și unii și alții trebuie să fie pregătiți pentru orice. Banii care pot fi spălați...Fenix cu capital arabIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Guvernul a anulat cele patru hotărâri privind concesionarea Aeroportului Internațional Chișinău , adoptate în 2012-2013

Guvernul a anulat cele patru hotărâri privind concesionarea Aeroportului Internațional Chișinău , adoptate în 2012-2013

În special, au fost anulate următoarele documente: decizia de a iniția un proiect de parteneriat public-privat pentru concesionarea întreprinderii de stat „Aeroportul Internațional Chișinău”; decizie privind aprobarea transferului activelor Aeroportului Internațional Chișinău și a condițiilor de concesiune; decizie privind aprobarea Raportului privind desfășurarea și rezultatele ofertei închise pentru selectarea unui concesionar de active ale Aeroportului Internațional Chișinău; decizie care confirmă aprobarea transferului activelor Aeroportului Internațional Chișinău și condițiile de concesiune. Drept motiv pentru abrogarea acestor hotărâri este aducerea în concordanță a actelor normative ale guvernului cu legislația în vigoare. Conform Ministrului Justiției, Olesea Stamate, hotărârile menționate au fost aprobate contrar procedurilor stabilite de lege, de un guvern care se afla în demisie, în pofida deciziilor de suspendare emise de Curtea Constituțională în trecut. Cu toate acestea, contrar deciziei Curții Constituționale, guvernul a aprobat ulterior prin hotărârea sa din 12 septembrie 2013 raportul privind desfășurarea și rezultatele ofertei închise pentru selecția concesionarului. Această hotărâre guvernamentală a fost suspendată și de Curtea Constituțională, care, printr-o decizie din 19 septembrie, a interzis transferul de bunuri ale aeroportului în concesiune până la soluționarea fondului printr-o decizie sau o hotărâre definitivă. Cu toate acestea, în ciuda deciziilor și interdicțiilor Curții Constituționale, guvernul a confirmat concesiunea bunurilor Aeroportului Chișinău și condițiile pentru transferul acestora în concesiune. După cum a menționat șeful Ministerului Justiției, în același timp, aceste decizii ale Cabinetului de Miniștri, adoptate în septembrie și octombrie 2013, au fost aprobate contrar procedurilor stabilite prin lege, deoarece guvernul a fost demisionat apoi și nu a avut dreptul să ia decizii care ar putea afecta linia politică a viitorului guvern. În plus, Curtea Constituțională a luat o decizie de suspendare a acțiunilor hotărârilor guvernamentale din 30 mai 2013 și 12 septembrie 2013, motivând aceasta drept „securitatea economică și financiară a statului”. Ministerul Justiției a menționat că angajamentele financiare asumate în condițiile concesiunii Aeroportului Internațional Chișinău afectează puternic politicile guvernului aprobat după această decizie, precum și a tuturor guvernelor în următorii 49 de ani, deoarece un partener privat nu oferă un stat stabil și consolidat parteneriat privat.// 04.09.2019 — InfoMarket.

Noutați dupa tema