Noutaţi

Cum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaDatele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 30 Iunie, a.2020În ce măsură poate fi combinată grija pentru sănătatea națiunii și veniturile bugetare de la viciiOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalValeriu Lazăr: Cea mai neinspirată decizie acum este să concediezi oameniiVa reveni Moldova la reglementarea de stat a prețurilor produselor petroliere?Marin CIOBANU: Noi creăm oportunități pentru dezvoltarea businessului în Moldova și nu doar în zonele economice libere2019: trei pași înainte, doi pași înapoi Plamen MILANOV: Datorită loteriei, într-un singur an, în Republica Moldova au apărut 13 milionariVictor ȘUMILO: În 2019, vânzările automobilelor hibride au depășit vânzările automobilelor pe bază de carburanți tradiționali "Padure fermecată". Principalele evenimente din 2018 Camioanele vor putea traversa mai rapid frontiera moldoveneascăCu privire la "a doua venire" și controlul asupra sistemului bancar din MoldovaPrivatizarea Air Moldova: 2000 vs 2018. De găsit 10 diferențe!Șeful oficiului USAID în Moldova, Karen Hilliard: ”Promovăm ideea că vinificația și piața turistică sunt un tot întreg”Tainele pieței valutare moldovenești - 201715 ani ai businessului leasing în Moldova: spre extindere prin diversificareLeul moldovenesc vs Geopolitica. Ce spune cursul valutar despre autorități, business și procesele mondiale 10 ani de la începutul construcției terminalelor Trans – Oil în portul Giurgiulești200 mil USD din buzunarul consumatorilor pentru executarea directivelor europene?Pe cine apără noua redacție a legii privind comerțul intern?Piața VMS 2014 – 2016: Ministerul Finanțelor calculează pierderile, investitorii – veniturile Nimeni nu va fi scutit și fiecare va plătiO încercarea atentă de traversare a zonei moartePiața VMS: Ministerul Finanțelor este în goană după bani, investitorii – după profit. Și unii și alții trebuie să fie pregătiți pentru orice. Banii care pot fi spălați...Fenix cu capital arabIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Guido MEINELT: Ca să depășim pandemia, trebuie să ne ținem împreună

Guido MEINELT: Ca să depășim pandemia, trebuie să ne ținem împreună

 Interviu al agenției InfoMarket


Agenția știrilor de business InfoMarket, în parteneriat cu Zona economică liberă ”Bălți”, realizează proiectul ”InfoMarket -20: ProInvest-2020”. Încă în anul fondării  agenției InfoMarket, acum 20 de ani, am lansat proiectul Pro-Invest pentru reflectarea în presa de afaceri a intereselor investitorilor locali și străini din Moldova. În acești ani, și Moldova, și toată lumea s-au schimbat radical și a venit timpul de unit investitorii și mass media de afaceri pentru a deveni mai puternici și a contribui la dezvoltarea economiei. Este o modalitate de schimb de experiență și cunoștințe, dar și de idei despre cum trebuie de continuat afacerile în Moldova și de a fi pregătiți să trecem la următorul nivel.

Lansarea rubricii în format nou o începem cu cel mai de amploare proiect din punct de vedere al resurselor și dimensiunilor investiționale – ZEL ”Bălți”, care a împlinit 10 ani. Primul nostru invitat este administratorul Grupului DRÄXLMAIER în Moldova Guido Meinelt. DRÄXLMAIER și-a construit prima fabrică de producere a cablajelor auto la Bălți în 2007. În 2010, când a fost creată ZEL Bălți, compania DRÄXLMAIER a devenit primul rezident în ea. Compania a lansat a doua fabrică în Bălți în 2011, a extins-o considerabil în 2017 și a deschis a treia fabrică în subzona ”Cahul” în 2019. La Chișinău, compania a deschis Biroul de Dezvoltare a Produsului – la DRÄXLMAIER Chișinau, inginerii-proiectanți participă la proiecte internaționale de elaborare a componentelor pentru industria auto și elemente de interior pentru automobile de clasa premium.
În total, la cele trei fabrici DRÄXLMAIER din Moldova (două la Bălți și una la Cahul) și la Biroul de Dezvoltare a Produsului din Chișinău muncesc mai mult de 5000 de oameni. Compania este unul dintre cei mai mari investitori, exportatori și contribuabili din Moldova. Volumul total de investiții, potrivit Ministerului Economiei și Infrastructurii, a depășit în 13 ani suma de 100 mln de euro. La DRÄXLMAIER lucrează ingineri, ingineri-proiectanți, manageri, personal administrativ, operatori în producție, specialiști în logistică, mecanici și alți specialiști de specializare îngustă.
 
InfoMarket: Ce planuri avea compania pentru 2020 și cum le-a afectat pandemia?
 
Guido MEINELT: Este vorba, probabil, despre cea mai mare provocare din perioada post-belică pentru toată lumea, inclusiv pentru compania noastră. Acum, obiectivul nostru principal este să asigurăm companiei libertatea financiară și independența, să o păstrăm, acționând rapid și ferm.
 
Din momentul izbucnirii COVID-19 în China, am analizat influența acestei crize asupra noastră, am înțeles rapid care pot fi consecințele. Din acest motiv am reușit să avem un răspuns operativ, când pandemia a ieșit din China și a cuprins Europa și America. Producătorii de automobile au reacționat la această criză prin oprirea temporară a uzinelor, ca să încetinească răspândirea pandemiei. În același timp, din cauza închiderii frontierelor, lanțul de livrări s-a prăbușit și mulți producători au fost nevoiți să închidă majoritatea din uzinele lor. Pentru noi, acest lucru a însemnat sistarea furnizărilor și, respectiv, o staționare a producției. În consecință, am fost nevoiți aproape integral să oprim fabricile noastre.
 
Pentru noi oprirea aprovizionărilor înseamnă staționare, deoarece în producție și logistică noi aplicăm conceptul - Just-In-Time și Just-In-Sequence. Ca efect, am înăsprit procesele din domeniul cheltuielilor pentru materie primă, ținând cont că acestea nu sunt necesare atunci, când procesul de fabricare este oprit. În perioada pandemiei, Grupul DRÄXLMAIER a închis majoritatea obiectivelor și a trecut la regimul de lucru de urgență.
 
Dar în prezent, în China, companiile și-au reluat activitatea la aproximativ 90% față de ce a fost înainte de coronavirus. Și suntem convinși că același lucru se va produce și în Europa. Imediat ce clienții noștri vor relua activitatea la propriile întreprinderi, o vom face și noi. Datorită creșterii producției, vom avea din nou venit financiar și nu doar cheltuieli, cum a fost în timpul închiderii aproape totale a întreprinderilor din Europa, în aprilie. 
 
InfoMarket: În ce măsură s-au redus comenzile pentru Moldova de la concernele auto internaționale și cum estimați acum perspectivele de activitate pe termen mediu?
 
Guido MEINELT: Volumul s-a redus parțial în aprilie și mai și ne așteptăm la o diminuare similară în lunile următoare.
 
InfoMarket: Cum pandemia a influențat organizarea muncii și cum compania planifică să activeze după încheierea regimului stării de urgență?
 
Guido MEINELT: Pentru Grupul DRÄXLMAIER, cel mai important lucru este siguranța angajaților. Am stabilit cum putem să ne desfășurăm activitatea în siguranță. Am elaborat o serie de ghiduri și liste de verificări, aplicate în fiecare hală. Începând cu ianuarie, am îndeplinit toate recomandările ce țin de măsuri sporite de dezinfecție și igienă și am distribuit această informație angajaților. În perioada staționării temporare, am reamenajat locurile de muncă, zonele de odihnă și cantinele conform cerințelor de menținere a distanței. Toți angajații sunt asigurați cu toate mijloacele necesare de protecție. Evaluăm fiecare loc de muncă din Grupul DRÄXLMAIER ca să stabilim de ce tip de protecție are nevoie un angajat și oferim echipament de protecție conform acestor necesități. În general, am făcut tot ce ne-a stat în puteri pentru a crea un mediu de lucru sigur și protejat. În plus, fiecare angajat este responsabil și pentru colegii săi.
 
Pentru noi, ca întreprindere, este important ca toți angajații să respecte regulile de protecție nu doar la fabrică sau în transport, dar și acasă și în alte locuri. Managementul poate modera și identifica instrucțiuni de bază, dar pentru fiecare angajat este foarte important de menținut activ măsurile necesare în combaterea răspândirii COVID-19. Apreciem devotamentul și disciplina tuturor angajaților DRÄXLMAIER.
 
InfoMarket: Compania Dvs. a reluat treptat activitatea aproximativ din a treia decadă a lunii aprilie. Ce a influențat acest proces?
 
Guido MEINELT: DRÄXLMAIER reia treptat activitatea după staționarea temporară din toată lumea. Unele întreprinderi europene au început să producă, în volum mic, mijloacele necesare de protecție (viziere, ecrane de protecție), mai solicitate în această perioadă. Această producție este orientată pentru susținerea sistemului local de ocrotire a sănătății în regiunile de activitate ale DRÄXLMAIER, în special pentru donații angajaților medicali. Dar planurile generale sunt de a relua un volum mai mare de fabricare în viitorul apropiat. Fabricile din Moldova lucrează conform contractelor în vigoare. 
 
InfoMarket: Ce lovitură a dat în general COVID-19 industriei auto europene și mondiale și care pot fi consecințele pentru companii din sectorul automotive din Moldova?
 
Guido MEINELT: Pandemia și toate măsurile de restricție introduse în majoritatea țărilor au afectat și industria auto, la fel ca și majoritatea celorlalte producții. Totuși, activitatea clienților noștri din industria auto din clasa premium în timpul apropiat va prinde turații. Portofoliul nostru de producție este orientat spre viitor. Mai ales că în segmentele noastre actuale avem ceea, de ce vor avea nevoie automobilele viitorului. Acest lucru este confirmat nu doar de clienții noștri, dar și de partenerii noștri externi.
 
La fabricile din Moldova, după revenirea oamenilor la muncă, am văzut o echipă motivată și foarte ambițioasă, care a reușit să reconfirme indicatorii de performanță în producere precedenți în doar câteva zile după lansare. Este foarte important ca angajații noștri să rămână sănătoși și să fie în siguranță. Vreau să le mulțumesc angajaților noștri, care dau dovadă de devotament muncii și disciplinei pentru garantarea siguranței companiei noastre.
 
InfoMarket: Poate oare situația actuală să impulsioneze companiile multinaționale să deschidă noi platforme de producție în Moldova, ținând cont de închiderea fabricilor auto din Europa sau reducerea personalului acestora, dar și de revenirea acasă, în Moldova, a multor migranți de muncă, care au lucrat peste hotare?
 
Guido MEINELT: Într-un fel sau altul, piața auto s-a oprit temporar. În condiții de criză de așa amploare, e firesc să fie elaborate diferite scenarii. În plus, deocamdată nu e clar, cum se va schimba comportamentul consumatorilor în lume după criză. În pofida suportului oferit de programe de stat în diferite țări, fiecare companie este în continuare responsabilă de deciziile sale în vederea măsurilor și soluțiilor necesare să fie întreprinse și datoria principală a fiecărei companii este să-și asigure libertatea financiară și independența, să păstreze posibilitatea de a acționa rapid și ferm.
 
InfoMarket: Poate criza să deschidă noi posibilități pentru sectorul Dvs?
 
Guido MEINELT: Totul depinde de cum va fi comportamentul consumatorilor după pandemie. Din punct de vedere strategic, în privința portofoliului nostru de producție și tehnologii, dar și orientării clienților, suntem poziționați bine și deja am făcut investiții în avans în viitorul industriei auto și schimbărilor de tehnologii de mobilitate. Dificultățile sunt temporare și cu toții trebuie să le depășim – și populația, și economia. Fiecare stat este supus presiunilor și trebuie să rămânem împreună, ca să facem față acestui obiectiv. Numai datorită angajaților noștri, suntem siguri și putem garanta că  DRÄXLMAIER va reveni la nivelul de eficiență, pe care l-am avut anterior.
 
InfoMarket: Pot rezidenții ZEL ”Bălți” să apeleze la facilitățile/mecanismele oferite de guvern în perioada stării de urgență?
 
Guido MEINELT: Rezidenții se pot folosi de mecanismele oferite de guvern, la fel ca orice alt agent economic. 
 
InfoMarket: Cum statul poate susține sectorul industrial în acest an? Există propuneri pe termen scurt, mediu și lung?
 
Guido MEINELT: O soluție pentru susținerea businessului, ținând cont de situația bugetului de stat, ar putea fi nu plăți directe companiilor, dar reducerea impozitelor sociale achitate de angajator pentru perioada mai-decembrie 2020.
 
InfoMarket:  Aveți planuri pentru ieșirea din criză și reducerea impactului negativ al situației legată de pandemia coronavirusului?
 
Guido MEINELT: Controlul asupra rezervelor noastre și gestionarea modului, în care acestea sunt folosite, sunt prioritare pe durata crizei. Cu cât mai mult economisim, cu atât mai mult vom fi capabili să rezistăm. Suntem convinși că vom putea depăși această criză. În prezent observăm tendința de creștere, care începe în mai în Europa, Africa de Nord și America.
 
Suntem o companie de familie și avem grijă de oameni ca într-o familie mare. Vom fi optimiști și vom continua să depășim această criză solidar, în spiritul DRÄXLMAIER.
 
NOTĂ: Grupul DRÄXLMAIER furnizează celor mai importanţi producători de automobile sisteme de cablaje moderne, interioare premium, componente electrice şi electronice și sisteme de stocare pentru asigurarea mobilității electrice. Combinația de competențe de bază în zonele interioare, electrice, electronice și sisteme de stocare este unicală în industria automotivă. Prin urmare, compania acoperă întregul lanț de producție, de la ideea inițială, prin proces de dezvoltare și producție și până la, în secvență, livrarea produselor pe liniile de asamblare a producătorilor de automobile premium. Inventatorul cablajului adaptat necesităților clientului, Grupul DRÄXLMAIER dezvoltă tehnologia inovatoare a cablajelor, componentelor electrice și electronice, toate direct in-house. Aceasta include sisteme de cablaje de înaltă tensiune, sisteme de gestionare a acumulatoarelor și distribuitori inteligenți de energie. DRÄXLMAIER lucrează asupra mobilității viitoare fără emisii de gaze prin soluția sistemelor de stocare de tensiune joasă și tensiune înaltă. Fiind un lider de piață pentru sistemele interioare în automobile de clasa premium, Grupul DRÄXLMAIER furnizează producătorilor iluminare ambientală, console centrale, panouri de uși și de instrumente, cât și module complete de uși și cockpit. 

Grupul DRÄXLMAIER este furnizor automotiv internațional cu mai mult de 60 fabrici în peste 20 țări. Fondată în Germania în 1958, compania are mai mult de 75.000 angajați la nivel mondial. Fiind o afacere de familie, gândirea responsabilă și cu accent pe viitor întotdeauna au stat la baza succesului ei economic. Este elementul de bază al strategiei să-și proiecteze afacerea și procesul de producție, cât și produsele, într-o manieră durabilă și astfel să mărească competitivitatea companiei pe termen lung.

În 2019, Grupul DRÄXLMAIER a generat vânzări de 4,9 miliarde euro. Fiind membrul Topului 100 de  furnizori de automotive, printre clienții renumiți ai companiei se numără Audi, BMW, Jaguar, Land Rover, Maserati, Mercedes-Benz, MINI, Porsche și VW, precum şi producători californieni de automobile. //01.06.2020 – InfoMarket.
 

Noutați dupa tema