În 2016, volumul total al vânzărilor de pe piața serviciilor de internet fix din Moldova a crescut cu 5,2%și a depășit 1 mlrd. 105,2 mln. lei.

În 2016, volumul total al vânzărilor de pe piața serviciilor de internet fix din Moldova a crescut cu 5,2%și a depășit 1 mlrd. 105,2 mln. lei.

Despre aceasta a anunțat Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei, menționând că veniturile obținute din vânzarea serviciilor de Internet fix au crescut din contul majorării numărului de abonaţi, a traficului și utilizarea ofertelor atractive de conectare la Internetul de mare viteză. Potrivit datelor ANRCETI, cele mai mari creşteri ale vânzărilor de servicii de Internet fix au fost înregistrate de Sun Communications și Moldtelecom. Vânzările primei companii au sporit cu 20% şi au însumat circa 58,4 mil. lei, iar ale celei de-a doua companii – cu 6,6% şi au totalizat peste 714,1 mil. lei. În același timp, veniturile provenite din vânzarea serviciilor prestate de compania Starnet Soluții, au scăzut cu 5,7% și au însumat circa 223,4 mil.lei. Volumul cumulativ al vânzărilor realizate de ceilalţi 80 de furnizori de servicii de acces la Internet fix a sporit cu 14,9% şi a alcătuit peste 109,3 mil. lei. Urmare a acestei evoluţii, venitul mediu lunar per abonat (ARPU) la serviciile respective a crescut cu 0,7% şi a însumat 169,4 lei. La finele anului 2016, cotele de piață ale celor mai mari furnizori de servicii de acces la Internet fix, în funcție de cifra de afaceri, nu au suferit schimbări semnificative. Cotele de piaţă ale companiilor Moldtelecom și Starnet Soluţii au alcătuit 64,1% și, respectiv, 19,1%, cota Sun Communications a fost de 5%, iar cota cumulativă a celorlalți 80 de furnizori – de 11,8%. // 17.03.2017- InfoMarket.

Noutați dupa tema